Камионите на ЗИЛ бяха добре познати в България, в края на социалистическата епоха и в началото на демократичните промени. „Завод имени Лихачева”, както е името зад трибуквената абревиатура, има дълга история, започваща от 30-те години на миналия век, когато започва съществуването си под името ЗИС (завод имени Сталина). Московското предприятие произвежда както различни камиони, така и правителствени лимузини за тогавашния СССР.
Дейността на предприятието, разбира се, не се ограничава само до тези неща. В историята му има и доста необичайни експериментални и тясно специализирани машини. Някои от творенията са останали на ниво прототип, докато други са намерили приложение и са излезли в серия.
Ще ви разкажем за някои от най-екстремните всъдеходни камиони на ЗИЛ, които малко да поразсеят митовете за това, че съветската автомобилна индустрия се базира само на заети чужди решения.
Вижте най-екстремните машини на ЗИЛ (ГАЛЕРИЯ):
Даже на снимки ЗИЛ-Э167 изпъква с колосалното си туловище. Гигантският всъдеход бил дълъг 9420 мм, широк 3130 мм и висок 3060 мм. Благодарение на корпуса си от фибростъкло, под който можели да се поберат до 14 пасажери, теглото на машината било около 12 тона.
За задвижването се грижат два 8-цилиндрови двигателя, всеки с мощност от 180 конски сили, снабдени със система за предварително подгряване. Запасът от гориво от 900 литра позволявал да се изминат около шестстотин километра.