Камионите на ЗИЛ бяха добре познати в България, в края на социалистическата епоха и в началото на демократичните промени. „Завод имени Лихачева”, както е името зад трибуквената абревиатура, има дълга история, започваща от 30-те години на миналия век, когато започва съществуването си под името ЗИС (завод имени Сталина). Московското предприятие произвежда както различни камиони, така и правителствени лимузини за тогавашния СССР.
Дейността на предприятието, разбира се, не се ограничава само до тези неща. В историята му има и доста необичайни експериментални и тясно специализирани машини. Някои от творенията са останали на ниво прототип, докато други са намерили приложение и са излезли в серия.
Ще ви разкажем за някои от най-екстремните всъдеходни камиони на ЗИЛ, които малко да поразсеят митовете за това, че съветската автомобилна индустрия се базира само на заети чужди решения.
Вижте най-екстремните машини на ЗИЛ (ГАЛЕРИЯ):
За задвижването им се използвал 6-литров V8 бензинов двигател с мощност 150 конски сили, който разпределял тягата към предната и втората задна ос, всяка с блокаж на диференциала и система за контрол на налягането в гумите.
И двете машини били „облечени” със стъклопластови корпуси и разполагали с по два 260-литрови резервоара за гориво. Движението във вода се обезпечавало от два винта, които се задвижвали през раздатката.