IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

5-те най-рискови турбомотора втора ръка

Защо даунсайзингът е такъв проблем при 10-годишните автомобили, и за кои да внимавате особено

През 2009 година в сила влезе европейският стандарт за вредни емисии Евро 5 - не просто набор от малко по-строги изисквания, а радикална промяна в самото автомобилно производство на Стария континент. За да покрият Евро 5, производителите изоставиха предпочитаните дотогава двигатели с атмосферно пълнене и масово взеха да налагат смалени като обем (оттам и терминът downsizing) мотори с принудително пълнене.
  
   
бутала, даунсайзинг, проблеми, повреди
  
   
Заради спецификите на българския пазар, ориентиран най-вече към автомобили на възраст между 10 и 15 години, тези двигатели едва сега започват масово да навлизат у нас. Което е добре за бъдещите собственици, защото вече има достатъчно информация кои малки турбоагрегати се държат прилично и кои създават повече проблеми.

Трябва непременно да направим уговорката, че "проблемен двигател" не означава двигател, който задължително ще създава ядове. Първо, поведението на един 10-годишен автомобил зависи колкото от производителя, толкова и от последвалата експлоатация и поддръжка. И второ, дори при най-"проблемните" и зле поддържани двигатели сериозни дефекти дават сравнително малка част. Все пак обаче има разлика дали тази малка част е 1% от всички двигатели от този вид на пазара, или, да кажем, 10%.


Най-проблемните турбомотори (ГАЛЕРИЯ):


 

0 от 500
  • #23
    18 rate up comment 12 rate down comment
    Караколю ( преди 4 години )
    Поредната пропагандица от клас "ефтинджос" До 2015 почти всички двигатели са ***,но видите ли след това вече са ОК!Извода купете си кола до 5г. да направите оборот на официалните "дилъри" а не на Дупница и Гурубляне. Обаче след 5-10г. пак ще пишат двигателите 2015-20г са *** и т.н. Имам памет и много добре помня когато ги рекламирахте тез турбобензини като върха на сладоледа,коъто ще свали дизела.Е дизела го свалиха но не те а евро политиците и зелените либерасти.ДПФ,Ад блу го съсипаха!
  • #22
    30 rate up comment 3 rate down comment
    bulava ( преди 4 години )
    най-накрая една добре написана и истинска статия
  • #21
    28 rate up comment 16 rate down comment
    23 ( преди 4 години )
    чутовен интеуект. Тук ги няма японските мотори само защото японците както винаги се сетиха с десет години закъснение да правят даунсайзинг. Ако беше статия за атмосферни мотори, 1.8 на Тойота влизаше директно на върха. А и новия им 1.2 турбо е едно цвете...
  • #20
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Шуми ( преди 4 години )
    Пионери тук бяха от Фиат и явно добре са се справили...
  • #19
    28 rate up comment 19 rate down comment
    До 21 ( преди 4 години )
    Кое е остарялото на двигателите на Тойота? Може би това, че са с вътрешно горене ли? Е да, вярно, че горят само бензин/дизел, а не бензин/дизел И масло, като германските двигатели. Обаче германците с тяхното "технологично превъзходство" много си усъвършенстваха двигателите и вече маслото се налива отделно от горивото.
  • #18
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Бен Газара ( преди 4 години )
    Евалля, евалля!!!
  • #17
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Стамат ( преди 4 години )
    Еее, рядко добра статия!!!Браво!!
  • #16
    26 rate up comment 9 rate down comment
    Eie ( преди 4 години )
    По голям *** от тси няма. Пълен *** . Нова кола закупена 2012 още на 60 хил двигателя Тотал щета. Добре, че беше в гаранция още. След изтичане на гаранцията повреда в кутията дсг. След това отново проблем в подменения двигател
  • #15
    22 rate up comment 18 rate down comment
    Хи хи ( преди 5 години )
    Пък смехуркото от # 5, който сигурни кара немски леген тип вагинален, например ГоУф, качваш се и караш, не забелязва, че класацията я водят немски глокници недоразумения
  • #14
    13 rate up comment 19 rate down comment
    Младенецо ( преди 5 години )
    Обаче Младенчо #6 е абсолютен класик. Купил си чисто нова кола преди цели 10 години, помислил си тогава, че е хванал Господ за шлифера и още му държи влага на момчето. Колата му вече станала на 10 години, а той завалията, още е с нагласата, че кара нова кола и има наглостта да се разпорежда, как "Г.а.н.ч.о.в.ц.и.т.е." карали коли на по 10 години и сега трябвало вече да си купуват нови коли. И хич не се усеща, че и той е като тях, с неговата 10 годишна кола. Гоуем баровец е Малденчо, няма спор.