През 1970 година бял свят се появява един от автомобилите, които ще изиграят огромна роля в живота на много хора. Поне на тези, които живея в бившия СССР и други социалистически държави от този период, в това число и България. Това е ВАЗ-2101, известен още като "Лада" и "Жигули". А руснаците и до ден-днешен си го наричат "копейка".
За този автомобил е писано много, но има и факти около неговата история, които не са толкова добре известни. Един от тях е, че той е направен с конкретна цел и тя не е да се даде на хората масов и достъпен автомобил, а малко по-различна. За да разберете какво точно са искали управляващите СССР преди половин век - вижте галерията ни:
Не става за руските пътища
В основата на "копейката" е притежателят на титлата "Автомобил на 1966 година" в Европа - Fiat-124. Италианската машина обаче е сериозно преработена, тъй като пътищата в СССР са ужасни лоши. Затова и в конструкцията на колата са направени над 800 промени, като основните са увеличен пътен просвет и различа трансмисия. Вместо дискови спирачки отзад са поставени такива с барабани. Автомобилът получава и специално разработен 1,2-литров мотор с 62 к.с.
В основата на "копейката" е притежателят на титлата "Автомобил на 1966 година" в Европа - Fiat-124. Италианската машина обаче е сериозно преработена, тъй като пътищата в СССР са ужасни лоши. Затова и в конструкцията на колата са направени над 800 промени, като основните са увеличен пътен просвет и различа трансмисия. Вместо дискови спирачки отзад са поставени такива с барабани. Автомобилът получава и специално разработен 1,2-литров мотор с 62 к.с.