IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

10 малко известни факта за главния автомобил на СССР

Направен по италиански лиценз, но с много руски "подобрения", ВАЗ-2101 далеч не бе планиран като масова кола

През 1970 година бял свят се появява един от автомобилите, които ще изиграят огромна роля в живота на много хора. Поне на тези, които живея в бившия СССР и други социалистически държави от този период, в това число и България. Това е ВАЗ-2101, известен още като "Лада" и "Жигули". А руснаците и до ден-днешен си го наричат "копейка".

За този автомобил е писано много, но има и факти около неговата история, които не са толкова добре известни. Един от тях е, че той е направен с конкретна цел и тя не е да се даде на хората масов и достъпен автомобил, а малко по-различна. Ще научите повече от галерията.
  
  
Непознатите факти за главния автомобил на СССР (ГАЛЕРИЯ):    

0 от 500
  • #28
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Комъниста ( преди 4 години )
    Леонид Илич Брежнев.Владимир Владимирович Путин.Владимир Илич Ленин.
  • #27
    20 rate up comment 10 rate down comment
    @27 ( преди 4 години )
    На кой народ това беше основна кола бе, другарю? На българския не беше, защото за Лада се чакаше 15 години и хората купуваха други коли. И се замисли над въпроса, защо този автомобил предизвиква предимно негативни и подигравателни реакции.
  • #26
    19 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    За едни 15 - 20 години между 1975 и около 1995 това беше основната колана народа!! Сега дали добра или лоша - това не е от значение! Всеки си има мнение!!
  • #25
    29 rate up comment 6 rate down comment
    Лададжия ( преди 4 години )
    Моята Лада е оригинална от Мототехника. Няма как да се откажа от кола, за която съм чакал 15 години в Мототехника. Сега тия западните, дето ви лъжат да ги купувате, не стават за нищо. Аз на Ладата съм сложил АГУ от Ланчия, и японски касетофон "Жевеце" дето го купих с долари навремето, за да слушам касетки с руска музика и Сиси Кеч. Отдоле и по веждите съм я мазал с дзифт, за да не ръждясва. Няма да я продам дори за милион рубли. Пък вие си висете по сервизите с вашите "западняшки" кошници.
  • #24
    22 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Абе тя Ладата уж е много хубава и ЕВТИНА кола, ама не я карат много-много. От 30 години насам всеки си купува кола от "гнилия запад". Кой нова, кой втора употреба. Ладите нещо не ги карат много. Дори руските мужици ги избягват тия коли и влачат с кораби втората употреба от Япония.
  • #23
    25 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    До 12"Все още карам лада 2107 и е много по-добра от тези ваши ,,нови" западняци"Добре беее, карай си я Ладата, щом те кефи, аз няма да споря с теб. Няма смисъл. Обаче, недей така, с назидателен тон, таварищ, че много дразниш. По-полечка го раздвай. Недей да се напъваш толкова.
  • #22
    18 rate up comment 9 rate down comment
    V6 compressor ( преди 4 години )
    Руснаците имаха само една ЩО-ГОДЕ свястна кола и това беше Волга. Не беше "на шест", но беше несравнимо по-добра от останалите им "автомобили".
  • #21
    24 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    @12Карай си там Ладата, живей си щастливо в 70-те години на миналия век и не се занимавай с неща, от които очевидно не разбираш.
  • #20
    28 rate up comment 0 rate down comment
    @ 19 ( преди 4 години )
    Съгласен съм на 100% с написаното от теб. Аз съм карал шофьорски kupсове на Жигула през зимата в снега. Оттогава шофирането на каквото и да било западно превозно средство е песен.
  • #19
    33 rate up comment 27 rate down comment
    До 12 с Ладата ( преди 4 години )
    Другарю, сегментите на Ладата може и да са по 20 лв., гарнитурата може би безплатно да ти я дават от кварталната организация на БКП, буталата може би са по 7 лв. бройката, ОБАЧЕ тези неща са консумативи при Ладата, затова са на символични цени, другарю. Защото Ладата е направена, за да лежиш под нея през почивните дни, а западната кола е направена да ти върши работа и да те вози на интересни места в почивните дни, вместо да лежиш под някаква си Лада, омаслен до ушите.