IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

10 малко известни факта за главния автомобил на СССР

Преди половин век започна производството на ВАЗ-2101

През 1970 година бял свят се появява един от автомобилите, които ще изиграят огромна роля в живота на много хора. Поне на тези, които живея в бившия СССР и други социалистически държави от този период, в това число и България. Това е ВАЗ-2101, известен още като "Лада" и "Жигули". А руснаците и до ден-днешен си го наричат "копейка".

За този автомобил е писано много, но има и факти около неговата история, които не са толкова добре известни. Един от тях е, че той е направен с конкретна цел и тя не е да се даде на хората масов и достъпен автомобил, а малко по-различна. За да разберете какво точно са искали управляващите СССР преди половин век - вижте галерията ни:

0 от 500
  • #37
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    до 35 - не просто се забавлявам
  • #36
    15 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    а колко беше гаранцията в любимата ви мототехника и какво покриваше или вече не си помните и заглавията
  • #35
    17 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "спрямо колите след 2000г и при дори лек удар с до 50км ч може да умрете като куче без история " Ти ненормален ли си, че приравняваш Лада към западните коли произвждани през 80-те и 90-те год?
  • #34
    18 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    скъпа ,недодялана. и некачествено сглобена .Струвала е 3 годишни средни заплати- сегашни около 36000 лв =днешна кола с турбомотор автоматик и климатроник с гаранция 5г 150 000 км още да сравняваме ли?
  • #33
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Вижте хора,това е глупав спор,ясно е че всеки има най-вече романтични чувства към ладите,но времето им е минало безвъзвратно .Към днешно време те са като копие срещу МГ 42-т е нямат никаква здравина и пасивна и каквато и да е безопасност спрямо колите след 2000г и при дори лек удар с до 50км ч може да умрете като куче без история
  • #32
    14 rate up comment 4 rate down comment
    До 31 ( преди 9 месеца )
    Карай си Ладата и недей да се занимаваш с неща, от които не разбираш.
  • #31
    3 rate up comment 16 rate down comment
    27 ( преди 9 месеца )
    Какви други, бе калпак? Ти на ЗАЗ-ката и Трабант-а, автомобил ли викаш?!!
  • #30
    13 rate up comment 6 rate down comment
    До комъниста ( преди 9 месеца )
    Леонид Илич, Владимир Илич... обаче най- много харесвахте черни и тъмносини германски "пури". Помним таварищ, много добре помним, вашите изстъпления.
  • #29
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Комъниста ( преди 9 месеца )
    Леонид Илич Брежнев.Владимир Владимирович Путин.Владимир Илич Ленин.
  • #28
    20 rate up comment 8 rate down comment
    @27 ( преди 9 месеца )
    На кой народ това беше основна кола бе, другарю? На българския не беше, защото за Лада се чакаше 15 години и хората купуваха други коли. И се замисли над въпроса, защо този автомобил предизвиква предимно негативни и подигравателни реакции.