Преди дни си отиде президентът на Франция (1974 - 1981) Валери Жискар Д'Естен. Малко известен у нас, той е е бил уверен технократ, предприел редица действия за либерализация на френската икономика, включително и автомобилния бранш. След първата голяма петролна криза, той първи възприема повсеместното изпозлване на дизеловите двигатели, които във Франция бяха популярни, колкото и в родината на дизела - Германия, почти до наши дни.
Но, тук няма да ви занимаваме с политика, дори и автомобилна. Просто се подсетихме да ви разкажем за лимузините на френските президенти, от началото на 20 век до наши дни. Разбира се, не вярваме да сте учудени, че винаги става въпрос за местно производство, което не е толкова въпрос на прословутия френски шовинизъм, а по-скоро израз на държавната подкрепа за родната индустрия. Макар понякога държавните глави да се "глезели" и с най-доброто от световното автомобилостроене.
Вижте, колите, возели френските президенти:
След като се установява трайно на поста, Жак Ширак отново сменя курса на доставчици за лимузини и се обръща към PSA. Така, първоначално използва Citroen CX Prestige и Peugeot 607, а за втори си мандат залага на брониран Citroen C6. Моделът е използван от наследниците му, дори и от настоящия президент Еманюел Макрон.