Преди дни си отиде президентът на Франция (1974 - 1981) Валери Жискар Д'Естен. Малко известен у нас, той е е бил уверен технократ, предприел редица действия за либерализация на френската икономика, включително и автомобилния бранш. След първата голяма петролна криза, той първи възприема повсеместното изпозлване на дизеловите двигатели, които във Франция бяха популярни, колкото и в родината на дизела - Германия, почти до наши дни.
Но, тук няма да ви занимаваме с политика, дори и автомобилна. Просто се подсетихме да ви разкажем за лимузините на френските президенти, от началото на 20 век до наши дни. Разбира се, не вярваме да сте учудени, че винаги става въпрос за местно производство, което не е толкова въпрос на прословутия френски шовинизъм, а по-скоро израз на държавната подкрепа за родната индустрия. Макар понякога държавните глави да се "глезели" и с най-доброто от световното автомобилостроене.
Вижте, колите, возели френските президенти:
Като "модерен" президент, покойният Валери Жискар Д'Естен бързо успявал да смени порядките. Така, дългогодишният доставчик на президентски автомобили Citroën, бил заменен с Peugeot. Така, на служба в Елисейския дворец се появява Peugeot 604. Освен, че е първият автомобил на "лъвовете" на служба, той бил и първият, който не бил с представителния черен цвят на каросерията. Д'Естенг толкова харесал колата, че използвал същия модел за частни пътувания.