Преди дни си отиде президентът на Франция (1974 - 1981) Валери Жискар Д'Естен. Малко известен у нас, той е е бил уверен технократ, предприел редица действия за либерализация на френската икономика, включително и автомобилния бранш. След първата голяма петролна криза, той първи възприема повсеместното изпозлване на дизеловите двигатели, които във Франция бяха популярни, колкото и в родината на дизела - Германия, почти до наши дни.
Но, тук няма да ви занимаваме с политика, дори и автомобилна. Просто се подсетихме да ви разкажем за лимузините на френските президенти, от началото на 20 век до наши дни. Разбира се, не вярваме да сте учудени, че винаги става въпрос за местно производство, което не е толкова въпрос на прословутия френски шовинизъм, а по-скоро израз на държавната подкрепа за родната индустрия. Макар понякога държавните глави да се "глезели" и с най-доброто от световното автомобилостроене.
Вижте, колите, возели френските президенти:
Парадната лимузина е произведена специално за стъпването в длъжност на Никола Саркози през 2007 година. Моделът е доста специален, тъй като от седан е превърнат в кабриолет с гигантски твърд таван от метал и стъкло. Лимузината е удължена, като достига дължина от над 5 метра. Окачването е специално, за да може машината да вози много комфортно, а на разположение на президента и спътниците му в задната част има индивидуална климатизация и отопление и седалки с многобройни настройки за възможно най-удобна позиция на седене.