Почти всички страни в Европа вече насърчават активно електромобилите и делът им расте с рекордни темпове през 2020. Но трайна ли е тази тенденция? Могат ли електрическите коли да носят печалба на производителите си? Когато станат масови, ще представляват ли заплаха за енергийните системи? Или за екологията, с купчините стари батерии?
Жил Норман, старши вицепрезидент на групата Renault за електромобилите и мобилните услуги
"Колела" и Automedia.bg зададоха всички тези въпроси на един от хората, от които всъщност зависят отговорите: Жил Норман, старши вицепрезидент на групата Renault, отговарящ за електромобилите и мобилните услуги. Ето какво ни каза той.
10 ключови въпроса за електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
Жил Норман: "Обемите се увеличават. До момента имаме 100 процента ръст спрямо миналата година. И най-после ни позволява икономии от мащаба. При 30 000 коли годишно такива ефекти няма. Но при 100 000 годишно вече се проявяват.
Междувременно понижихме чувствително себестойността на батериите.
Сега ни остава да направим още една решаваща стъпка, и ние вече я показахме през октомври: новата CMF електрическа платформа, която ни позволява да намалим себестойността с 30 процента. Разработихме и собствен електромотор, много по-мощен от досегашните, и с 20% по-евтин за производство.
Така че, за да отговоря кратко, ние вече сме на плюс от нашите електромобили, и ще подобрим това още повече с дебюта на новата ни гама през 2021 година".