Почти всички страни в Европа вече насърчават активно електромобилите и делът им расте с рекордни темпове през 2020. Но трайна ли е тази тенденция? Могат ли електрическите коли да носят печалба на производителите си? Когато станат масови, ще представляват ли заплаха за енергийните системи? Или за екологията, с купчините стари батерии?
Жил Норман, старши вицепрезидент на групата Renault за електромобилите и мобилните услуги
"Колела" и Automedia.bg зададоха всички тези въпроси на един от хората, от които всъщност зависят отговорите: Жил Норман, старши вицепрезидент на групата Renault, отговарящ за електромобилите и мобилните услуги. Ето какво ни каза той.
10 ключови въпроса за електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
Жил Норман: "Още не сме си поставили конкретни цели. Целта е да разширим електрическата си гама така, че да покриваме колкото може нуждите на потребителите. През 2016 електромобилите ни отговаряха на необходимостите на не повече от 30 на сто от клиентите. Но през 2022 година ще сме вече над 80%. Ще покриваме всичко, което типичният потребител в Европа прави с колата си.
Dacia Spring е стъпка от тази стратегия. Тя ще дойде с много разумна цена, като най-достъпния електромобил изобщо в Европа. Няма да има голям обхват - около 220 километра - но ще е всичко, от което се нуждаете в града.