Почти всички страни в Европа вече насърчават активно електромобилите и делът им расте с рекордни темпове през 2020. Но трайна ли е тази тенденция? Могат ли електрическите коли да носят печалба на производителите си? Когато станат масови, ще представляват ли заплаха за енергийните системи? Или за екологията, с купчините стари батерии?
Жил Норман, старши вицепрезидент на групата Renault за електромобилите и мобилните услуги
"Колела" и Automedia.bg зададоха всички тези въпроси на един от хората, от които всъщност зависят отговорите: Жил Норман, старши вицепрезидент на групата Renault, отговарящ за електромобилите и мобилните услуги. Ето какво ни каза той.
10 ключови въпроса за електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
Жил Норман: "Имате право. Електромобилите ще се налагат с различна скорост в различните страни. Например в България, както знаете, делът на електрическите автомобили е едва около половин процент, когато на повечето места в Европа е 4.5 - 5-5 процента. Виждате, че има разлика не само между отделните региони в света, но дори и между страни от един и същи регион.
Важното за нас е да определим кои ще са основните електрически пазари. През тази година това ще е Европа, която изпреварва Китай. Тези два региона са главният ни фокус. Така че ни трябва добър баланс между електрифицираната ни гама, която е насочена най-вече към Европа, и по-традиционната гама с вътрешно горене, насочена към пазарите, които не са още готови за разцвет на електромобилите".