fallback

10 ключови въпроса за електромобилите

Ще съсипят ли енергийните системи, могат ли най-после да поевтинеят, и какви са шансовете им в България: Жил Норман пред Automedia.bg

Почти всички страни в Европа вече насърчават активно електромобилите и делът им расте с рекордни темпове през 2020. Но трайна ли е тази тенденция? Могат ли електрическите коли да носят печалба на производителите си? Когато станат масови, ще представляват ли заплаха за енергийните системи? Или за екологията, с купчините стари батерии?        Жил Норман, старши вицепрезидент на групата Renault за електромобилите и мобилните услуги       "Колела" и Automedia.bg зададоха всички тези въпроси на един от хората, от които всъщност зависят отговорите: Жил Норман, старши вицепрезидент на групата Renault, отговарящ за електромобилите и мобилните услуги. Ето какво ни каза той.         10 ключови въпроса за електромобилите (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #12
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    След като прочетох статията мога спокойно да кажа, че пича е наговорил камара глупости! Една от друга по-безсмислени! Кви 10 милиона автомобила, годишните продажби на автомобили са повече. Над 300 милиона са регистрираните и то без тежката транспортна техника. Кви 15+10 години живот. Кво зареждане в 2 часа през нощта с ВЕИ?! Пълни тъпизми!
  • #11
    до 8 ( преди 3 години )
    Идеята не е да ги дръпнеш и да ти остане за другия ден. Идеята е да ги дръпнеш от колата, когато е час пик и мрежата е натоварена, и после тя автоматично си се дозарежда примерно между 2 и 5 през нощта, когато няма потребление и токът като цяло е по-евтин
  • #10
    Вервайте ми ( преди 3 години )
    Най-голямата екология за мен е да си купиш електрическа кола произведена в Катай и докарана с дизелов контейнеровоз изхарчил по пътя и замярсил повече от 399-те Феррари Енцо за целият си цикъл на употреба.Ето на това му викам еко и мейд ин чайна.
  • #9
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Както и колегата #7 е казал очаква се скок на потреблението дори Мъск прогнозира двойно увеличение! И това е без да го наречем "стандартния" ръст от 4-5% годишно. Китайците не случайно 2020 присъединиха над 40 ГВ централи на въглища, като очакват още 200 през следващите няколко години. Адска екология е това... Честито на заблудените, някой ден и те ще прогледнат
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    на един електроавтомобил разхода му е около 50кв на 100км. всичко друго е изсмукано от пръстите
  • #7
    До 5 ( преди 3 години )
    Кой ти каза че ще останеш без ток? Ако имаш кола с 80 киловата батерия и си ходил до работа/магазина през деня с нея в голям град / не София / вероятно си навъртял около 150 км = 25 киловата. Което са около 1/3 от капацитета на батерията. Така че от 7 вечерта до 11 спокойно можеш да дръпнеш от колата още 25 киловата - стигат за отопление + осветление + битова електроника + хладилник/готварска печка и да ти остане ток за още150 км. Все ще стигнат до близката болнци ако нещата наистина са зле.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Лично Мъск тези дни каза че ако се мине на 100% ел коли нуждата от електричество ще се удвои. От други проучвания на които съм попадал най-оптимистичните прогнози са за 30-35% повишение. Но по-реалистичните са за 50%.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    10 милиона електромобила на улицата са капка в морето. Само 3-те най-големи пазара в Европа търгуват приблизително толкова на година. В цяла Европа са близо 20 мил на година. При живот на колата 10 години това са 200 милиона коли. И неговата сметка е ако са малки градски коли и по-точно втора кола в семейството само за града. Я сложи половината да са с по 100кВч батерии.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    И другото с тези фантасмагории как електричките връщат енергия е това, че едва ли някой чак толкова ще си планира нещата и ще рискува да остави колата си без ток, когато може внезапно да му се наложи да отиде някъде.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Така е в миналото преди едно 20 години а и сега хората купуваха кола не толкова за да я карат а да седи пред блока и да казвят пред некоя мацка аз отивам до Колата и да въртят ключовете.Това беше символ на статус.Но като осъзнаеш нещата са такива плащаш кола а я ползваш в много малка чадт от времето а електрическата щр я ползвяш повече бая по-малко компоненти има и подръжката ще е по-евтина и ще се кара повече.
fallback
Последни