fallback

10 ключови въпроса за електромобилите

Ще съсипят ли енергийните системи, могат ли най-после да поевтинеят, и какви са шансовете им в България: Жил Норман пред Automedia.bg

Почти всички страни в Европа вече насърчават активно електромобилите и делът им расте с рекордни темпове през 2020. Но трайна ли е тази тенденция? Могат ли електрическите коли да носят печалба на производителите си? Когато станат масови, ще представляват ли заплаха за енергийните системи? Или за екологията, с купчините стари батерии?        Жил Норман, старши вицепрезидент на групата Renault за електромобилите и мобилните услуги       "Колела" и Automedia.bg зададоха всички тези въпроси на един от хората, от които всъщност зависят отговорите: Жил Норман, старши вицепрезидент на групата Renault, отговарящ за електромобилите и мобилните услуги. Ето какво ни каза той.         10 ключови въпроса за електромобилите (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #32
    Тинтири-минтири ( преди 2 години )
    Пак претопляте стара манджа от 2020... въпреки, че реално нищо не се е променило трошките са все още безумно скъпи, а тока ида от фосили, а в следващите 10 год потреблението ще скочи двойно на това от 2020 и то пак ще е от фосили - екологията се отменя - само кинтички ще правим от зелена пропаганда
  • #31
    Дедо ( преди 3 години )
    нещата отиват от натискане към въртене на *** и то само за можещи
  • #30
    Петър ( преди 3 години )
    Прекалено масов стана личния автомобил,заскъпне ли драстично ще последва индустриален срив(а елавтомобилите са много скъпи+ скъпа поддръжка)поради огромния асортимент градивни елементи ще пострадат много индустрии,ниски продажби-непокриване на инвестициите-фалити-рецесия-бунтове-че и граждански войни - това е когато отнемаш нещо на Човек
  • #29
    анонимен ( преди 3 години )
    Ти си императорски пингвин, по-скоро :D
  • #28
    Imperator ( преди 3 години )
    Токът ще стане постоянно дефицитен и никой няма да е луд да "излива" токът от батерията си обратно в мрежата, за да подпомага енергийната система, при положение че не знае кога изобщо ще може пак да зареди... това може да е невъзможно по цели седмици. Икономия от мащаба няма да има, глyпи, при положение, че суровините поскъпват като полудели... абе тоя *** има ли представа колко е поскъпнал никелът само за последните 6 месеца ???
  • #27
    Imperator ( преди 3 години )
    Хахахаха - вицепрезидент, отговарящ за електромобилите - какво друго да приказва, освен зеленашески небивалици? Щели да съхраняват енергията от ВЕИ в износени автомобилни батерии? Перко - ВЕИ дават под 15% от енергията (включвайки и водноелектрическите централи), как ги виждаш да произвеждат 150% от търсенето (когато работят), че да остава и свободна енергия за складиране?
  • #26
    анонимен ( преди 3 години )
    "В днешната 50-киловатова батерия на Zoe има енергия да захранва един нормален дом за 6-7 дни. Включително отоплението."Тоя не го знам на коя планета живее. Като пусна духалката, телевизора и котлона да опържа картофи за биричката от... хладилника и тия 50кВ са изчезнали за ден-два.
  • #25
    анонимен ( преди 3 години )
    Ще е по-чисто в центровете на големите градове, пълни с хипстъри, ползващи електрически коли под наем и хомо тротинетки, докато в Африка, Южна Америка, Сибир и други части от света ще е погром като около Крумовград, Челопеч, Кърджали и Перник, но в по-глеми мащаби и по-цветна гама химически елементи, осигуряващи минерална вода, минерален въздух и други такива хубавини. То и за това село Чавдар е най-хубавото село за живеене в България. Имаме проблеми. Като биологичен вид имаме проблеми.
  • #24
    Dido ( преди 3 години )
    И не видях основния въпрос - колко екологични са електрическите автомобили реално?!? Какъв е въглеродния отпечатък от производството им, от производството на енергията за тях, от неминуемото рецилиране на батерията дори и да може да се ползва 20 години тя?!? И втори въпрос - всяко повишаване в търсенето повишава цената на търсеното - гаранции, че цената на електричестовото няма да се повиши при масово ползване на електрички!Да не стане - хем ще плащаме повече, хем пак ще е мръсно!!!
  • #23
    Анонимен ( преди 3 години )
    От интервюто разбирам следното - очаквана възраст на един електромобил 10 години . Това означава че в България над 80 % от населението ще остане без личен транспорт ( като сметнем колко коли са над 10 годишни сега ) . От тези които ще могат да имат до 10 годишен електромобил - колко ще имат възможност да го зареждат ? Не всички имат гаражи все пак . Дори и да имат , жилищата са изчислявани за определена консумация на електричество която не включва 10 киловата зарядно
fallback
Последни