Сервизните акции са много важни и често ни спестяват много главоболия, а в много случаи могат да ни спасят живота. Независимо дали са предивикани от загрижени институции или самите автомобилни производители, подобни действия често са имали въдействия върху хиляди, а нерядко и милиони машини.
Да оставим настрана масови сервизирания като тези от печалния "дизелгейт", както и милионите автомобили, привикани заради дефектните въздушни възглавници които могат (и са) да костват човешки животи. Много често, акции могат да се обявят и за далеч по-маловажни неща, а историята помни не един и два куриозни и направо нелепи случая.
След като неотдавна ви разказахме за акция, изискваща задраскване на думи в ръководство за употреба, сега ще ви посочим още 10 доста любопитни и дори забавни причини за сервизиране, които са засегнали от няколко до стотици хиляди машини на даден производител:
В наши дни сервизните акции за съвсем нови модели са нещо обичайно. Но не и тази, при която 13 014 бройки от Toyota Supra бяха призовани в сервизите... от BMW Group. Германският гигант отзовава Supra и около 33 000 бройки от своя модел Z4 заради проблем със софтуера за управление на двигателя, който при определени условия може да доведе до загуба на спирачното усилване при старт.
Разбира се, куриозът си има съвсем логично обяснение: Новата Supra e плод на дългогодишното партньорство между двете компании и се прави изцяло от компоненти на BMW и негови поддоставици в австрийския завод на Magna Steyr, където се произвежда и Z4.