IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Употребявано BMW Серия 5 Е60: заслужава ли си?

10 неща, за които да внимавате при една от най-търсените коли втора ръка в България

Когато за първи път видяхме наследника на легендарната Е39 преди близо 20 години, почти всеки автомобилен фен взе отношение за външния вид на модела, който получи индекс Е60. За някои той е сред най-красивите модели на баварците, други го смятат за отстъпление от класическата естетика на компанията.
  
  
е60 front driving


Разработката на модела започва през 1997, а пазарният дебют идва чак през 2003. През 2007 е представен фейслифт на Е60 или, както BMW го наричат, Life Cycle Impulse (LCI). LCI версията е по-добрата покупка на старо, защото идва не само с разкрасена външност, но и с ревизия на повечето двигатели, премахваща доста от проблемите им (но не всички). През 2010 г. Е60 е заместено от следващата генерация с кодово название F10.

Външният вид на Е60, предизвикал толкова негативни реакции при дебюта си, е дело на Крис Бeнгъл, който има дълъг списък с интересни и спорни дизайни в портфолиото си. Днес обаче, "Петицата" от серия E60 изглежда доста по-сдържана от леко натруфената последна генерация. А веждите над фарове в съчетание с ангелските очи й придават уникален вид в тъмното. Важно е да отбележим, че комби версията Touring е с код на шасито E61, но всичко в този текст се отнася и за нея.
   
   
e61 touring


Между 2003-2009 г. Е60 се предлага с 25 различни разновидности на двигатели. За да не се изгубите напълно в кодове, важното е, че най-препоръчван е М57 дизел в 525d, 530d и 535d, следван от бензиновия N54, слаган в 535i. Но макар да са най-популярният избор, и тези двигатели страдат от свои проблеми, които сме изброили по-долу в галерията.

Избягвайте 520d моделите, защото при тях веригата на мотора е отзад и каквато и да било интервенция излиза скъпичко. 530i има проблеми с прегряване, а пък V8-ците в 540i, 545i и 550i са за истински ценители на марката с прилично дълбоки джобове.
   
   
e60 rear
   
   
От технологична гледна точка, E60 е на светлинни години пред E39, но с годините това може да играе и лоша шега на по-новия модел. Днес е трудно да се намери напълно безпроблемно Е60. Когато се купуват нови, този тип коли се използват предимно за дълги пътувания, така че е напълно нормално да се навъртат поне по 50 000 км на година.

Дори и да приемем, че в по-късните години се кара по-малко, най-ранните Е60 би трябвало да са на поне 500 000 км. Така че подхождайте скептично към обяви с пробег под 200 000 км, но не ги отписвайте напълно, защото се случват и чудеса от време на време.
  
   
e60 rear seats
  
 
Именно тук е важно да кажем, че при покупката на кола на старо най-важно е тя да има проследима история, особено ако е внос от Италия, защото там случаите собствениците на нови автомобили да "забравят" да сменят маслото през първите 50-60 хил. км далеч не са рядкост. Ако попаднете на Е60 с изрядна история, закупена нова от България и сте проверили всичките по-долу изброени слаби места, то сте намерили наистина рядка кола, която навярно си заслужава парите от обявата.

Ако пък искате на всяка цена да се качите в Е60 и скочите на най-достъпната обява, няма да ви спрем. Но поне сме се опитали да ви предупредим, че притежаването на остаряла генерация на модел на BMW, който нов е струвал над 100 000 лв, няма как да е евтино.
 

BMW Серия 5 Е60 - слаби места (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #40
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Rumbata ( преди 2 месеца )
    Карам вече 8 години/210к и 530Д, в момента е на 843 000км. Гарнитурата на капака на 90% от Е60 тече защото майсторите(дори и в чужбина) слагат масово афтермаркет гарнитура от 20лв... Същото е и с термостатите... моите са сменявани само веднъж за толкова години... Релето за подгрева ми изгоря защото тапите във смукателния колектор опускат...скоростната кутия е едно от най-здравите неща в тая кола нз как сте решили , че е проблемна..
  • #39
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    тва са пълни глупости
  • #38
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Гошо ( преди 10 месеца )
    Конкретно този модел масово бройките, които вкарват в БГ са по на 400-500к км. Това ако не е здрав автомобил... и тук ги търкаляме още 5-6 години! И всички коли искат поддръжка, не само БМВ. Имал съм Фордове, Опел, ФВ, БМВ и Пежо. Пежото беше най-чупливо от изброените! Другото е, че много хора нямат критерий за тези неща...влизам в колата на някой познат и той: -Много е здрава! Нищо не съм пипал от как съм я взел... А тя милата пред разпад от всякъде... Най-добрата кола е новата и служебната!
  • #37
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    BMW E60, една от най здравите коли...И също така знам, че 530i i 530D са много здрави двигатели. Но всичко зависи от самата поддръжка на колата от самото и производство.
  • #36
    6 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    може да ме ядат *** в мезерната панелка, но най важно е колата да е бмв за да ме уважава простолюдието. щом мога да си позволя бмв за 5 бона ше е такова. аз в пластмасова тойота няма да вляза
  • #35
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Аз имам е61 закупено ново от БМВ и гледано само в БМВ и вече е на скромните 140 000.От последните е и нямам никакво намерение скоро да се разделяме
  • #34
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    при положение, че както изглежда, следващата петица почва от 15-16к, май не е удачно да се инвестира в тази.. пък ако някой каже че са му много 15000 за кола а иска да кара бмв - няма да го характеризирам какъв е точно, че ще ми изтрият мнението модераторите.
  • #33
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Аз пък имах точно такава/530хд/ 3 години - взех я на 200х. и я продадох на 300х. км. Каквато я взех, без сериозни ремонти, в малко по-добро състояние я дадох! Нито един от посочените проблеми не ми се случи! Имаше някакви други дреболии!
  • #32
    3 rate up comment 1 rate down comment
    #25 ( преди 10 месеца )
    и това е напълно обяснимо по няколко причини. но не е в полза на потребителите. 1.много повече електроника ,екстри и възли които да дадат фира. 2.намалени разходи покрай кризата преди 10г. идват и нови.. и 3.чиста алчност.да се продава повече и повече. никой не иска вече да си купиш кола и да караш повече от 7-8 години. умишлено се правят ***. лъскави ***. ако С.Е.О.то на БМВ ще вземе 5милиона бонус за година ако вдигне продажбите с 10% ..
  • #31
    4 rate up comment 5 rate down comment
    #25 ( преди 10 месеца )
    #30, не ми го е казал майстор. не вярвам сляпо на "разбирачи" ..сам си го разбрах по трудния начин с опит. не ме разбирай погрешно,няма да се върна на 30 годишна щайга без нищо вътре и да се кефя че била здрава и нямало (почти) какво да и се развали. обичам глезотийките навигации, автопилоти, ел.седалки ит.н. имам книжка от '96 и смених доста коли и бюджетни и премиуми. ясно е видно че колкото по нова е толкова по често светват разни сигнали за повреди. и при рено и при мерцедес...