IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Употребявано BMW Серия 5 Е60: заслужава ли си?

10 неща, за които да внимавате при една от най-търсените коли втора ръка в България

Когато за първи път видяхме наследника на легендарната Е39 преди близо 20 години, почти всеки автомобилен фен взе отношение за външния вид на модела, който получи индекс Е60. За някои той е сред най-красивите модели на баварците, други го смятат за отстъпление от класическата естетика на компанията.
  
  
е60 front driving


Разработката на модела започва през 1997, а пазарният дебют идва чак през 2003. През 2007 е представен фейслифт на Е60 или, както BMW го наричат, Life Cycle Impulse (LCI). LCI версията е по-добрата покупка на старо, защото идва не само с разкрасена външност, но и с ревизия на повечето двигатели, премахваща доста от проблемите им (но не всички). През 2010 г. Е60 е заместено от следващата генерация с кодово название F10.

Външният вид на Е60, предизвикал толкова негативни реакции при дебюта си, е дело на Крис Бeнгъл, който има дълъг списък с интересни и спорни дизайни в портфолиото си. Днес обаче, "Петицата" от серия E60 изглежда доста по-сдържана от леко натруфената последна генерация. А веждите над фарове в съчетание с ангелските очи й придават уникален вид в тъмното. Важно е да отбележим, че комби версията Touring е с код на шасито E61, но всичко в този текст се отнася и за нея.
   
   
e61 touring


Между 2003-2009 г. Е60 се предлага с 25 различни разновидности на двигатели. За да не се изгубите напълно в кодове, важното е, че най-препоръчван е М57 дизел в 525d, 530d и 535d, следван от бензиновия N54, слаган в 535i. Но макар да са най-популярният избор, и тези двигатели страдат от свои проблеми, които сме изброили по-долу в галерията.

Избягвайте 520d моделите, защото при тях веригата на мотора е отзад и каквато и да било интервенция излиза скъпичко. 530i има проблеми с прегряване, а пък V8-ците в 540i, 545i и 550i са за истински ценители на марката с прилично дълбоки джобове.
   
   
e60 rear
   
   
От технологична гледна точка, E60 е на светлинни години пред E39, но с годините това може да играе и лоша шега на по-новия модел. Днес е трудно да се намери напълно безпроблемно Е60. Когато се купуват нови, този тип коли се използват предимно за дълги пътувания, така че е напълно нормално да се навъртат поне по 50 000 км на година.

Дори и да приемем, че в по-късните години се кара по-малко, най-ранните Е60 би трябвало да са на поне 500 000 км. Така че подхождайте скептично към обяви с пробег под 200 000 км, но не ги отписвайте напълно, защото се случват и чудеса от време на време.
  
   
e60 rear seats
  
 
Именно тук е важно да кажем, че при покупката на кола на старо най-важно е тя да има проследима история, особено ако е внос от Италия, защото там случаите собствениците на нови автомобили да "забравят" да сменят маслото през първите 50-60 хил. км далеч не са рядкост. Ако попаднете на Е60 с изрядна история, закупена нова от България и сте проверили всичките по-долу изброени слаби места, то сте намерили наистина рядка кола, която навярно си заслужава парите от обявата.

Ако пък искате на всяка цена да се качите в Е60 и скочите на най-достъпната обява, няма да ви спрем. Но поне сме се опитали да ви предупредим, че притежаването на остаряла генерация на модел на BMW, който нов е струвал над 100 000 лв, няма как да е евтино.
 

BMW Серия 5 Е60 - слаби места (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #13
    24 rate up comment 28 rate down comment
    Румен ( преди 3 години )
    И на мен ми беше първото BMW . Наистина води до пристрастяване! А тя лисицата като не стигала гроздето,викала,че е кисело
  • #12
    11 rate up comment 13 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 3 години )
    Страхотен бонбон, последните баварци с големи атмосферни двигатели :)
  • #11
    21 rate up comment 17 rate down comment
    Въпрос ( преди 3 години )
    Егати колата! Има ли нещо което да не и се чупи и да не е "изненадващо скъпо"?
  • #10
    23 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    По принцип премиум да се купува евтино не вещае нищо добро. Ако искате читав екземпляр - търсете официални представители и първи собственици с наистина проследима история. Дори това да е 20-30% по-скъпо от другите.
  • #9
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не е грозна колата в никакъв случай.. Съвсем не е зле и с удоволствие бих шофирал такава. Единствено биха ме притеснили годините и/или километрите на такъв екземпляр.
  • #8
    23 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Цял живот съм карал коли от най-евтините европейски марки. Преди карах дори и соц. таралясници. Сега като чета Аутомедия, се радвам, че не съм си купил БВМ. Баси късмета! Навъртал съм по 300 000 + км на всякаква евтина европейска ширпотреба без нито един проблем по двигателя. Купувал съм втора ръка на уж 100 хил км, реално никой не знае колко стотин хил в повече. И си личи, че двигател не е пипан и отварян, по окачването не е пипано, аз навъртам още много в нашите условия и проблеми няма!
  • #7
    14 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Както е казал авторът - важното е да намериш такава с проследима история- а това е невъзможно, освен ако не живееш в чужбина и познаваш някого с такава кола. Имам един познат с такова БМВ , и няколко пъти ме е возил , но някак салона не ми допада - въпреки това го питах дали я продава , но ми каза 5-6хил ? , за 15-годишна кола ... Вярно че е гаражна , само той я шофира и сменя всичко когато му е времето , ама мноо пари ми се видяха.
  • #6
    12 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Уф, то голяма пръчка, бе! Все едно чета за Дачия втора ръка.
  • #5
    28 rate up comment 17 rate down comment
    RD ( преди 3 години )
    На долния, дето има проблеми с ерекцията мога да кажа, че последното място, за което Германците са мислили, когато са създавали автомобила е България. Какво се случва тук няма отношение към колата.
  • #4
    43 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Не знам на хората какво им пада като го видят, но на мен ми пада яя. Няма по-просташко БМВ от това. Особено ако е сиво, с махнат DPF и карано от Люлински ***.