IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Употребявано BMW Серия 5 Е60: заслужава ли си?

10 неща, за които да внимавате при една от най-търсените коли втора ръка в България

Когато за първи път видяхме наследника на легендарната Е39 преди близо 20 години, почти всеки автомобилен фен взе отношение за външния вид на модела, който получи индекс Е60. За някои той е сред най-красивите модели на баварците, други го смятат за отстъпление от класическата естетика на компанията.
  
  
е60 front driving


Разработката на модела започва през 1997, а пазарният дебют идва чак през 2003. През 2007 е представен фейслифт на Е60 или, както BMW го наричат, Life Cycle Impulse (LCI). LCI версията е по-добрата покупка на старо, защото идва не само с разкрасена външност, но и с ревизия на повечето двигатели, премахваща доста от проблемите им (но не всички). През 2010 г. Е60 е заместено от следващата генерация с кодово название F10.

Външният вид на Е60, предизвикал толкова негативни реакции при дебюта си, е дело на Крис Бeнгъл, който има дълъг списък с интересни и спорни дизайни в портфолиото си. Днес обаче, "Петицата" от серия E60 изглежда доста по-сдържана от леко натруфената последна генерация. А веждите над фарове в съчетание с ангелските очи й придават уникален вид в тъмното. Важно е да отбележим, че комби версията Touring е с код на шасито E61, но всичко в този текст се отнася и за нея.
   
   
e61 touring


Между 2003-2009 г. Е60 се предлага с 25 различни разновидности на двигатели. За да не се изгубите напълно в кодове, важното е, че най-препоръчван е М57 дизел в 525d, 530d и 535d, следван от бензиновия N54, слаган в 535i. Но макар да са най-популярният избор, и тези двигатели страдат от свои проблеми, които сме изброили по-долу в галерията.

Избягвайте 520d моделите, защото при тях веригата на мотора е отзад и каквато и да било интервенция излиза скъпичко. 530i има проблеми с прегряване, а пък V8-ците в 540i, 545i и 550i са за истински ценители на марката с прилично дълбоки джобове.
   
   
e60 rear
   
   
От технологична гледна точка, E60 е на светлинни години пред E39, но с годините това може да играе и лоша шега на по-новия модел. Днес е трудно да се намери напълно безпроблемно Е60. Когато се купуват нови, този тип коли се използват предимно за дълги пътувания, така че е напълно нормално да се навъртат поне по 50 000 км на година.

Дори и да приемем, че в по-късните години се кара по-малко, най-ранните Е60 би трябвало да са на поне 500 000 км. Така че подхождайте скептично към обяви с пробег под 200 000 км, но не ги отписвайте напълно, защото се случват и чудеса от време на време.
  
   
e60 rear seats
  
 
Именно тук е важно да кажем, че при покупката на кола на старо най-важно е тя да има проследима история, особено ако е внос от Италия, защото там случаите собствениците на нови автомобили да "забравят" да сменят маслото през първите 50-60 хил. км далеч не са рядкост. Ако попаднете на Е60 с изрядна история, закупена нова от България и сте проверили всичките по-долу изброени слаби места, то сте намерили наистина рядка кола, която навярно си заслужава парите от обявата.

Ако пък искате на всяка цена да се качите в Е60 и скочите на най-достъпната обява, няма да ви спрем. Но поне сме се опитали да ви предупредим, че притежаването на остаряла генерация на модел на BMW, който нов е струвал над 100 000 лв, няма как да е евтино.
 

BMW Серия 5 Е60 - слаби места (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #23
    22 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз немога да разбера хората , които харесват 3 цилиндровите малолиттражки- защо се чувстват задължени да наложат и на нормалните хора своя вкус.
  • #22
    26 rate up comment 17 rate down comment
    край ( преди 3 години )
    е те това е кола -мечта. Мечтата на Асан.
  • #21
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 3 години )
    до 21Ами аз си имам катализатор и 5 литров V8, и просто не димя, така че не знам за какво храниш, или просто си говориш, колкото да се намираш на приказка?
  • #20
    22 rate up comment 13 rate down comment
    до чичо ( преди 3 години )
    Да всички махат катализатор ама едно е да пуши 2 тона кола с 3.0 нафта с чип, друго е 1.6-2.0 бензин (особено ако е на газ не му и трябват)
  • #19
    26 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В БГ на практика няма изисквания за поддръжката на една кола. ГТП-то е чиста формалност за прибиране на пари и отчитане на дейност. Една подобна кола в Германия ти започва с 450 евра данък (ако не те изловят, че катализатор и дпф липсват) И после няма такова нещо като гаражен майстор.
  • #18
    20 rate up comment 22 rate down comment
    Chicho_Ficho ( преди 3 години )
    Ейиии, много злоба, защо бе хора, говорим за даден автомобил и се почва, *** карали го Люлинкси ***, и какво от това, *** махали им акатализаторите, то на всички коли в БГ се махат катализаторите, никой не ги сменя, то наскоро се оказа, че и на запад въртят същите номер ама карай, пак БМВто име виновно. Много комплексари си изливат злобата в тоя форум?
  • #17
    47 rate up comment 6 rate down comment
    край ( преди 3 години )
    Ако имаме нормална държава - щяха да ви ПРИНУДЯТ да поддържата тази бангия технически изправна. Само като ви кажат колко струва нов катализатор за нея и сам ще си я закараш на Надин.Когато имаш пари за форд фиеста в нормалните страни караш изправна форд фиеста а не вехт миризлив шлеп - лукс пета употреба няма.
  • #16
    31 rate up comment 12 rate down comment
    край ( преди 3 години )
    заслужава си. Режете му катализатора и фап филтра и газ из София. Ама че децата ви ще го дишат - хич да не вие. Ама щели да имат астми ефиземи и раци - дреме ви. Бмв е тоа - кеф цена нема.
  • #15
    14 rate up comment 6 rate down comment
    Мина им времето ( преди 3 години )
    Сгодна колица но като тръгнеш да търсиш най запазеното почва от 250.000км. А както си пише в статията има доста което да се счупи и е доста скъпо за ремонт. По скоро следващата генерация , за 10.000? има читави но си трябва търсене , не в БГ автокъщите.
  • #14
    28 rate up comment 22 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Какво грозде, бе ***! Кола за 2,50 лв. Срам ме е да седна в такава тоалетна!