На теория разходът на гориво през зимата би трябвало да е по-нисък: студеният въздух е по-плътен, и осигурява по-добри смеси (същото нещо, което иначе в някои двигатели прави междинният охладител, или intercooler).
Само че теорията, както добре знаете, невинаги съвпада с практиката. В истинския живот зимният разход е по-висок от летния, понякога осезаемо. Това се дължи и на обективни фактори, и на шофьорски грешки.
Обективните фактори са ясни: зимните гуми, които имат по-високо съпротивление на търкаляне; постоянно включеното парно и всевъзможните отоплители - за стъклата, за чистачките, за седалките и волана; сгъстяването на маслото в лагерите заради ниските температури, което повишава триенето. За тези неща не можете да направите нищо.
Но има и немалко субективни фактори, които увеличават консумацията в студа, а те вече зависят и от вас.
Начините да пестите гориво през зимата (ГАЛЕРИЯ):
Много хора смятат, че щом са си купили нови гуми, поне година не трябва да ги мислят. Но в студа въздухът в гумите ви се свива - да не говорим, че дори и ежедневното шофиране из града с неговите дупки и легнали полицаи малко по малко го изкарва навън. А ниското налягане в гумите означава повишено съпротивление при търкаляне, което може спокойно да качи разхода с литър на 100 км. Заслужава си веднъж на седмица-две да проверявате налягането в гумите, примерно когато зареждате гориво.