Съвременните шофьори са наясно, че трябва редовно да сменят маслото в двигателя, филтрите и спирачната течност, но не се и замислят, че има и други основни детайли и системи, които също се нуждаят от обслужване. Съответно, те се пропускат, а това понякога води до сериозни повреди по автомобила.
Това се случва обикновено, когато гаранцията на автомобила изтече и собственикът му започне да го обслужва сам. И в повечето случаи не става дума за спестяване на разходи, а от незнание. Резултат от него е посещение в сервиз и ремонт, който в повечето случаи не е никак евтин.
6 "процедури", чието пропускане води до повреда и ремонт (ГАЛЕРИЯ):
Смяна на масло в редуктора
Обикновено то никога не се сменя, но ако автомобилът се кара по тежък терен, в редукторите на двата мост често влиза кал или вода. Това постепенно води до увреждане на този много важен детайл от задвижващата система. Затова и производителите препоръчват маслото в редукторите на предната и задната ос да се сменя редовно. При Toyota RAV4, например, това трябва се прави на 40 000 километра пробег.
Обикновено то никога не се сменя, но ако автомобилът се кара по тежък терен, в редукторите на двата мост често влиза кал или вода. Това постепенно води до увреждане на този много важен детайл от задвижващата система. Затова и производителите препоръчват маслото в редукторите на предната и задната ос да се сменя редовно. При Toyota RAV4, например, това трябва се прави на 40 000 километра пробег.