IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо е опасно премахването на катализатора

Собствениците пестят пари, но увреждат сериозно двигателя на автомобила си

Операцията по отстраняването на катализатора от изпускателната система на автомобила е оста разпространена и се приема напълно нормално от повечето собственици. Първоначално, те не си дават сметка, колко опасна е тя, но след това се сблъскват с непредвидени проблеми с двигателя на тяхната машина.


катализатор


Някои собственици смятат, че катализаторът е напълно излишен, тъй като "краде" от мощността на мотора и затова го премахват. Други го правят от прагматичност - в даден момент той се задръства с продукти, образувани от неправилно изгаряне и се превръща в тапа на изпускателната тръба. Съответно, двигателят отново не може да реализира пълната си мощност.

По правило, малцина прибягват до смяна на катализатора (това се отнася и за случаите, в които той бъде откраднат, тъй като металът му - платина, е доста ценен), а причината обикновено е финансова. Собственикът смята, че не трябва да дава пари и продължава без катализатор. Скоро след това двигателят му започва да харчи масло и дори компютърната диагностика често не показва някакъв проблем.

Някои силови агрегати, най-вече от японски и американски марки, обаче са програмирани да работят оптимално при условията на съпротивление от катализатора на свободното отделяне на газове от горивната камера. Когато това съпротивление изчезне, моторът започва да вкарва масло в изпускателната тръба с повишено темпо.

В подобни случаи специалистите по премахване на катализатора препрограмират електронния блок и залъгват сензора на изпускателната система. Те поставят и изкуствени прегради за изтичащите от двигателя газове, като така създават някаква имитация на катализатор. След време обаче моторът започва да гълта масло, като причината отново е липса на катализатор.

Причината е, че двигатели са снабдени с каталитични преобразуватели, които пречистван изгорелите газове. Техният блок, особено при азиатските автомобили, е разположен в близост но изпускателни колектор на мотора. Старият катализатор има свойството да се разрушава и заради тази конструкция, отделяните частици от него попадат в цилиндрите, където увреждат стените и пръстените на буталата.


катализатор


Докато двигателят е "задушен" от задръстения катализатор, то се развърта до по ниски обороти. Износването в цилиндрите не е голямо, а загубата на масло е сравнително незабележима. Когато обаче катализаторът изчезне, агрегатът започва да диша и се развърта до червената зона. Абразивното износване на буталата и цилиндрите се ускорява, а маслото бързо попадана в тръбите на изпускателната система.

За да бъде предотвратен сценарий, предизвикан от повреден катализатор, трябва незабавно след неговото премахване да се разглоби главата на блока на цилиндрите, за да се почистят горивната камера и изпускателния тракт. И съответно да се смени маслото, тъй като и в него вероятно е попаднала мръсотия.

0 от 500
  • #38
    0 rate up comment 1 rate down comment
    sam ( преди 1 месец )
    Катализатор(втвърдител) слагам само на кита като китвам за да стегне по бързо!!!
  • #37
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Кардана ( преди 1 месец )
    Какво разбиратИ за подземния живот на картофитИ!? На мен като ми махнаха катализатора, почна да ми ч.ка аванса и спря да ми се заключва багажника!!!
  • #36
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Кочо ( преди 1 месец )
    Някой е творил свободни съчинения на обща база.. бахаха, сигурно има дисертация на тема : астралното влияние върху ДВГ и е получил тапия за инженер философ ...
  • #35
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Цветелин мартинов ( преди 1 месец )
    Немога да разбера кой пише такива велики глупости.!!!
  • #34
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Аха даа...даже почва да гори дърва ипонякога и тапицерията изгаря...Разхода на масло може да се повиши когато е износена цилиндровата група и сегментите,гумичките на клапаните,запушен е клапана на картерните газове или турбокомпресора е повреден.Ей журналистийата много е напред начи...
  • #33
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен 1488 ( преди 1 месец )
    Тази статия не е само ***, а на право олигофренска! Мазилната система на двигателя няма нищо общо с изпускателната система, а също ми е много интересно как като махнеш катализатора, двигателя ще почне да гори масло?
  • #32
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Готин ( преди 1 месец )
    Този път ,,избихте рибата,,! На всеки може да се случи да каже някоя глупост но, да поместиш статия пълна с глупости, няма определение за това. Хайде малко да се насочите към реална информация. Почвате да жълтеете.
  • #31
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    журналиста е учил за готвач
  • #30
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Ивайло Христов ( преди 1 месец )
    Тази статия е писана от човек, които абсолютно нищо не разбира от ДВГ
  • #29
    10 rate up comment 3 rate down comment
    3015 ( преди 1 месец )
    Коя кола как е програмирана да работи на съпротивление в ауспуха? Направена е да има дължина на резониране, за да се получава максимално добро продухване на цилиндъра в момент на отворено състояние на двата клапана, но премахването на катализатора не променя дължината на резонантната линия. Маслената система на двг е затворена и ако от нея попада масло в цилиндъра и от там в генерацията, то катализатора общо няма. Как ще въртиш кола до повече обороти без ремап нямам идея.