За и против автомобилните газови уредби: ето ви още един от вечните интернет спорове. Нямаме никакво намерение да навлизаме в него, защото правилният отговор е различен за всеки потребител според житейските му нужди. Монтирането на АГУ няма особен смисъл в малки и икономични автомобили, които се карат в града. И обратно, може изцяло да осмисли живота на хора, които карат големи коли и навъртат ежедневно по 80, 100 и повече километра.
В повечето европейски страни основен аргумент срещу АГУ са усложненията при зареждане. България обаче има най-голямата гъстота на зарядни станции за пропан-бутан в целия ЕС и не страда от проблеми в това отношение
България е от страните с най-голямо разпространение на газовите уредби (говорим за тези на пропан-бутан, или още втечнен петролен газ - LPG). Но все още много хора не познават добре принципите на техниката, която ползват, и не знаят, че тя изисква допълнителни грижи, за да им служи вярно. Това е особено валидно през зимния сезон.
10 неща, които трябва да знаете за зимната употреба на АГУ (ГАЛЕРИЯ):
Съвременните газови уредби вече са доста плътно интегрирани в другите системи на автомобила - захранването, управлението на двигателя, охлаждането. Заради това те трябва периодично да се инспектират, за да не доведат до срив и на други компоненти.
Първата инспекция на бутилката трябва да се направи 10 месеца след инсталирането, и след това да се повтаря на всеки две години. След около 50 000 км пробег се подменят гумените уплътнения по системата - ще ви струва между 50 и 100 лева с работата. Въздушният филтър на автомобила се подменя на всеки 7500 километра, а на 15 000 км се сменя газовият филтър, който струва 10-15 лева.