За и против автомобилните газови уредби: ето ви още един от вечните интернет спорове. Нямаме никакво намерение да навлизаме в него, защото правилният отговор е различен за всеки потребител според житейските му нужди. Монтирането на АГУ няма особен смисъл в малки и икономични автомобили, които се карат в града. И обратно, може изцяло да осмисли живота на хора, които карат големи коли и навъртат ежедневно по 80, 100 и повече километра.
В повечето европейски страни основен аргумент срещу АГУ са усложненията при зареждане. България обаче има най-голямата гъстота на зарядни станции за пропан-бутан в целия ЕС и не страда от проблеми в това отношение
България е от страните с най-голямо разпространение на газовите уредби (говорим за тези на пропан-бутан, или още втечнен петролен газ - LPG). Но все още много хора не познават добре принципите на техниката, която ползват, и не знаят, че тя изисква допълнителни грижи, за да им служи вярно. Това е особено валидно през зимния сезон.
10 неща, които трябва да знаете за зимната употреба на АГУ (ГАЛЕРИЯ):
Изпускателните клапани например са особено уязвими - на снимката виждате какви язви по метала са предизвикали около 80 000 км на газ. Това намалява значително ресурса на двигателя. През зимата пораженията са най-сериозни.
Решение има, разбира се - просто клапаните и направляващите втулки трябва да се заменят с други, по-устойчиви на висока температура. При колите с фабрични АГУ това се прави още в завода.