Когато човек поулегне и създаде семейство, му се налага да помисли и за по-голям автомобил. Доскоро класическият избор беше на седан от т. нар. D-сегмент. Но в последното десетилетие огромна част от европейците се пренасочиха към SUV или кросоувъри. Споровете кой от двата тима автомобили са по-добри не утихват, но ако се съди по пазарните данни, битката е окончателно загубена: според JATO Dynamics през тази година всички продадени в Европа седани и базирани върху седани комбита са едва 8% от пазара, ако броим и луксозните лимузини. Делът на кросоувърите е 40.7%.
Има немалко хора, които наистина се нуждаят от проходими машини с 4х4. Но повечето купувачи на кросоувъри плащат дан на модата и на някои митове за безопасност и сигурност, които не отговарят съвсем на фактите
Истината е, че има немалко хора, които наистина се нуждаят от високопроходими автомобили със задвижване на четирите колела. Особено в условията, създадени от българската Агенция пътна инфраструктура. Но за огромното мнозинство 4х4 задвижването изобщо не е необходимо, и те избират кросоувърите по съвсем други причини. И покрай това се примиряват с немалкото им недостатъци.
11 причини да изберете седан пред кросоувър (ГАЛЕРИЯ):
Много често - бихме казали, в повечето случаи - човекът, който си купува солиден SUV, никога няма да използва възможностите му извън пътя. Защо си го купува? "За всеки случай". Ако стане ядрена война или пък ураган опустоши страната, отнасяйки всички пътища. Или ако изведнъж паднат два метра сняг.
Впрочем самите производители отлично знаят, че машините им няма да се ползват за офроуд, и дори не си правят труда да ги подготвят за такива режими (с шепа старомодни изключения като Jimny например). Погледнете само броните и престилките на съвременните "SUV", и си представете колко биха изкарали извън асфалта.