IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

От Golf до Серия 7: най-продаваните коли в Европа по класове

Октомври е бил много добър за Opel и Fiat, а VW ID.3 е най-популярният електромобил

Два месеца след пазарния си дебют Volkswagen ID.3 вече е най-продаваният електрически автомобил в Европа с 10 315 регистрации през октомври, показват данни на JATO Dynamics. На второ място отстъпва досегашният лидер Renault Zoe, трети е Hyundai Kona. За сметка на това Tesla Model 3, която се радваше на силни резултати през миналата година, сега изпада извън челната десетка.
  
   
Opel Corsa
След завиден ръст през октомври Opel Corsa влиза в тройката на най-продаваните модели в Европа, и диша във врата на Renault Clio
   
  
Американският модел все пак остава втори в подреждането за цялата 2020, с 56 108 регистрации при 71 521 за Zoe.

На някои европейски пазари, включително Нидерландия, Ирландия и Норвегия, новият ID.3 e не само най-продаваният електромобил, но и най-продаваната кола изобщо. По данни на JATO над половината от сделките са с корпоративни, а не с частни клиенти.


 

ТОП 10 В ЕВРОПА
1. VW Golf - 27 530
2. Renault Clio - 22 588
3. Opel Corsa - 21 220
4. Peugeot 208 - 19 130
5. Fiat Panda - 19 046
6. Renault Captur - 18 436
7. Toyota Yaris - 17 671
8.  Peugeot 2008 - 17 420
9. Skoda Octavia - 17 216
10. Citroen C3 - 16 298

 
 
Като цяло обаче най-продаваният модел на Стария континент през октомври е Volkswagen Golf, с 27 530 сделки. След завиден ръст през месеца в челната тройка влиза Opel Corsa. Сред другите модели със забележим растеж спрямо октомври 2019 са Audi A3 (+50%), Renault Zoe (+183%), Kia Niro (+62%), Mercedes GLA (+56%), Audi Q5 (+59%), Skoda Kamiq (+227%), Suzuki Swift (+42%), Nissan Juke (+500%), Suzuki Ignis (+66%) и Kia Xceed (+61%).
  
  
Най-продаваните модели в Европа по класове, октомври 2020 (ГАЛЕРИЯ):

0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Arni ( преди 1 месец )
    Имаш голяма грешка че най продаваната кола, хич то няма у гълъбите маймуни грозен
  • #22
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Ха ха ( преди 1 месец )
    По дървена и грозна кола от голфа няма пълно дърво кашон че и трошляк
  • #21
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #20 направо край, ***, от утре ги няма немците... хаха откъде толкова злоба събирате?? За тия ситуации е измислена поговорката "кучетата си лаят..."
  • #20
    2 rate up comment 10 rate down comment
    край ( преди 1 месец )
    докато колите бяха механика немците ги правеха добре. колите стават електроника - немците са дотук. Да се научат първо климатици, телевизори и смартфони да правят пък тогава да мислят за ел. коли. Света се променя бързо, който не го разбрал отива при нокия и верту. Високите технологии са военни технологии и на германците са им забранени като ядреното оръжие собствено самолетостроене и ракетостроене.
  • #19
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Ами ( преди 1 месец )
    Кучетата си лаят, а Golf пак е №1, а VAG групата пак окупира повечето първи места по продажби в Европа!
  • #18
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ами тъй като карам Панда и имам и премиум автомобил за по-дълги пътувания, позволи ми да ти обясня: - колата е комфортна и шумоизолирана - има място за 5 човека, ако се наложи - има място за доста багаж - задните седалки са като лего - има невероятен клирънс - минавал съм през места, които една Q7-ца просто ще затъне, и то с колата с предно предаване само - гори малко - изключително надеждна 150000км съм близо и си я обслужвам само Аз друга подобна кола в тоя клас не съм карал
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До #11 Сравни Октавията с Джета, която пак е в сегмент С, където е и Голф. Джета е Голф с багажник Пасат и Супърб са в Д сегмент
  • #16
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    до #11 - до някъде си прав. Водят се един сегмент (C) с Голф, но от Шкода постоянно искат да са първи в пространството и отдавна са го завишили над това за класа. Т-е- като си вземеш Октавия всъщност си купуваш кола с размери на D-segment и окачване и техника на C-сегмент автомобил. НЯкои това им харесва (изглежда спестяване) но реално е франкенщайнче :)
  • #15
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Вин ( преди 1 месец )
    До 12 Има една мисъл на Лий Якока, нещо от рода: "И космическият кораб е добро превозно средство, стига да имаш пътуване из космоса!." Пренаселените ни градове, без паркинги и с ограничени размери дори на съществуващите са за максимум С класа коли! Другото е : сам са наибаВ, но пустата гъзария.
  • #14
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Най - интересното в тази класация е "слизането" на клиентите в долния клас: от С в В. Единствен представител на С- класа е Голф-а, а на В: Клио, Панда, 208, Ярис, Ц3, и два уж СУВ-а: Каптюр и 2008. Т.е. клиентите купуват Корса вместо Астра, 208 вместо 308, Ц3 вместо Ц4, Фиеста вместо Фокус, и т.н.