IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

11 причини да изберете седан пред SUV

Кросоувърите са по-скъпи, по-опасни и понякога заявяват пред света, че имате проблем със самочувствието

Когато човек поулегне и създаде семейство, му се налага да помисли и за по-голям автомобил. Доскоро класическият избор беше на седан от т. нар. D-сегмент. Но в последното десетилетие огромна част от европейците се пренасочиха към SUV или кросоувъри. Споровете кой от двата тима автомобили са по-добри не утихват, но ако се съди по пазарните данни, битката е окончателно загубена: според JATO Dynamics през тази година всички продадени в Европа седани и базирани върху седани комбита са едва 8% от пазара, ако броим и луксозните лимузини. Делът на кросоувърите е 40.7%.
  
   
Suzuki Jimny offroad
Има немалко хора, които наистина се нуждаят от проходими машини с 4х4. Но повечето купувачи на кросоувъри плащат дан на модата и на някои митове за безопасност и сигурност, които не отговарят съвсем на фактите


Истината е, че има немалко хора, които наистина се нуждаят от високопроходими автомобили със задвижване на четирите колела. Особено в условията, създадени от българската Агенция пътна инфраструктура. Но за огромното мнозинство 4х4 задвижването изобщо не е необходимо, и те избират кросоувърите по съвсем други причини. И покрай това се примиряват с немалкото им недостатъци.


11 причини да изберете седан пред кросоувър (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #55
    20 rate up comment 6 rate down comment
    alexvinchev ( преди 4 години )
    #56, твоят отговор всъщност подкрепя частта с "имате проблем със самочувствието". Това какво може да си позволиш по никакъв начин не означава, че ако може да си позволиш ракета ТРЯБВА да си купиш ракета! Един от най-богатите хора в света - Уорън Бъфет кара Cadillac XTS за 23000$(нов). Друг пример - Марк Цукърбърг - Хонда Jazz. Хората са ти дали обосновани препоръки/причини защо да избереш едното пред другото, ти обясняваш, че комплексарите коментирали избора на другите...
  • #54
    3 rate up comment 0 rate down comment
    ( преди 4 години )
  • #53
    12 rate up comment 6 rate down comment
    Изобщо ( преди 4 години )
    Не бих си купил такова нещо, освен за разходки в планината и по черни пътища !
  • #52
    12 rate up comment 13 rate down comment
    Striker ( преди 4 години )
    Всичките точки са много на място! Браво за статията!
  • #51
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Do 51 ( преди 5 години )
    Аз пък съм карал комби 4х4 - по-добре се управлява от SUV на лед/сняг. Хахаха
  • #50
    26 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    #51 ти си от тия комплексираните - точка :) За твое сведение с хубави зимни гуми всеки седан ще се държи добре на снега, с изключение на потеглянето.. айде със здраве ;)
  • #49
    19 rate up comment 38 rate down comment
    анонимен ( преди 5 години )
    А сега като падна снега пак я изкарайте тази статия да видите на обратната страна колко ще бъдат. Имах седан сега съм на т.нар. СУВ днес в снега с включено 4х4 старт все едно е на сухо,контрол над колата,приблизително като на суха настилка,устойчивост страхотна. През лятото с ниско профилните високоскорости гуми Пилот 4S на Мишлен стъпва здраво и стабилно на пътя и в завои с 4х4 лежи като залепен без склонност към недозавиване или свръхзавиване-дрифт. Там където мина седана само ще гледа. Точка.
  • #48
    13 rate up comment 5 rate down comment
    LosHo ( преди 5 години )
    Да добавя към предния коментар, че Моята основна кола е Рав4. Имам и един седан за втора ръкета. Точката на тежестта при Равчика е доста по-високо и ако един завой с него минавам макс с 60км/ч , със седана спокойно минавам същия завой с 70км/ч Това е може би най-съществената точка за седан пред SUV. Ако продам една от колите, определено ще бъде седана.
  • #47
    16 rate up comment 11 rate down comment
    LosHo ( преди 5 години )
    SUV са най-продаваните автомобили през последните 10г. Това е сегмент от авто индустрията, който отбеляза огромен ръст в продажбите и не е случайно. Качиш ли се на SUV е доста трудно да слезеш на седан. SUV са по-високи и имал много по-добра видимост на пътя. Освен това имат и по-голям просвет, пространството в купето е по-голямо.... някак си чувстваш комфорт и сигурност. Дори не споменавам за 4х4, защото голяма част от тези автомобили нямат такава система.Минус-нестабилност в завой,разх.гориво.
  • #46
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Българина ( преди 5 години )
    SUV или седан?Зависи кой какво търси.АКО ходиш за риба или лов по джендемите, разбира се че Лада Нива е недостижима, караш я по полето все едно е по път.За асфалт и висока скорост седан/купе са по-добри, прилепват.