fallback

BMW: не ни е работа да браним двигателя с вътрешно горене

Европа налага електромобилите по метода на тоягата и моркова, пише в анализ Bloomberg

Не е наша работа да браним на всяка цена двигателя с вътрешно горене, коментира главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе, цитиран от Bloomberg. Американският информационен гигант анализира продължаващия натиск за налагане на електрическа мобилност в Европа. Забраната на Великобритания за използването на автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2030 години и удължаването с 4 години на субсидиите за електрически превозни средства в Германия отразяват подхода на правителствата в ЕС, които използват метода на тоягата и моркова, за да накарат потребителите да преминат на електромобили, отбелязва Bloomberg.

Именно регулаторният натиск е помогнал на електрическите превозни средства да спечелят по по-голям дял от продажбите на леки автомобили в Европа, отколкото на всеки друг развит автомобилен пазар в света. Самата индустрия отчаяно моли за помощ, защото продажбите падат заради коронавируса. Освен това, има и други сериозни проблеми - производството на електромобили се нуждае то по-малко хора, което означава, че десетки хиляди работници ще останат на улица. И докато разходите намаляват, ще трябва да минат още много години, преди цените на коли на ток да са изравнят с тези на бензиновите и дизеловите превозни средства

"В дългосрочен план дните на двигателите с вътрешно горене в Европа са преброени, защото вече има реално търсене на електромобили. Хората ги купуват не само, защото са по-изгодни заради правителствената подкрепа, но и защото ги обичат", коментира един от анализаторите в Bloomberg - Колин Маккерачър.

Повишаването на интереса към електромобили в Европа вече привлича инвестиции от други континенти най-вече за производството на батерии. Китайската компания SVolt Energy Technology Co. заяви, че ще се присъедини към по-голямата Amperex Technology Ltd. за откриването на завод в Германия през следващите години. Доставчикът на акумулатори за Tesla - Tesla Panasonic Corp., обмисля започването на бизнес с батерии в Норвегия.

На свой ред BMW AG вече заяви, че ще похарчи 400 млн. евро, за да започне да произвежда електромобили в основния си завод в Мюнхен. До края на 2022 година всеки завод на баварския концерн ще произвежда поне по едно напълно електрическо превозно средство.

"Не ни е работа да защитаваме двигателя с вътрешно горене. Ще произвеждаме това, което клиентът търси", категоричен е изпълнителният директор на BMW Оливер Ципсе, цитиран от вестник Sueddeutsche Zeitung.

Неговият колега от Volkswagen AG - Херберт Дийс, пък допълва, че Германия се развива като водещ пазар на електрическата мобилност. Според него, планът на правителството за електрифициране на градския транспорт работи с пълна сила и дялът на "зелените" превозни средства в него вече достига 17,5%.

fallback
  • #24
    Propov ( преди 3 години )
    Ами той човека от БМВ намеква доста сериозно, че електрокарите не са решение. Просто казва, че не може да се изправи срещу политиците, дето ги налагат тия недомислици. Ел колите са изградени на базата на парадокс и нямат бъдеще. Парадокс, е че ги чакат да станат много масови за да им падне цената. Обаче така се залага бомба на Ел. Преносната мрежа, редки са и някой суровини за батериите...А и за да ти даде свобода тази кола, трябва да мъкнеш 2 тона батерии. Само парадокси!
  • #23
    Електрокар ( преди 3 години )
    Имал съм три "електрокара" и не щем да чуем повече за тях. Това е една от големите измами на века! Дават ти 200км. пробег по каталог, ама реално са 150-160. На втората година 130-150, на третата 100-130 и, ако искаш да не ходиш само до супера с нея, купуваш нови батерии. Ама те са бая пари. И накрая излиза, че двг-то е с 30-50% по-евтино. А, митът за екологията, е смях в залата за ***! Ай със здраве да си карате играчките!
  • #22
    ИАндреев ( преди 3 години )
    Електрификацията ще унищожи далечните пътувания. Представяте ли си как ще пътувате от София например до Виена. Електрическия самолет трябва да хванете задължително.
  • #21
    хард ( преди 3 години )
    Предпочитам хибрид, но да има поне 40-50 километра на батерия. Само електричка, за сега устройва тези които карат из крада, но решиш ли да излезеш по магистрала или в друга държава,...доста неудобно. Нежмога да си представя да ми се наложи да зареждам 30-40 минути, някъде на магистрала.....То трябва да има паркинг поне колкото 2 футболни стадиона за клиенти. Не подобрят ли батериите и капацитета им и времето за зареждане, не виждам как ще станат по-добра алтернатива на хибридите.
  • #20
    глас от тъдява ( преди 3 години )
    Какво ви бърка , всички разходи за електрификация се поемат от ЕС чрез постоянно печатане на тоа"етна хартия , в момента правят сметки за някакви 1.800млрд ? , ей тъй между другото.
  • #19
    Анонимен ( преди 4 години )
    Зеления социализъм ще свърши по същия начин както и червения . Както опита ни показва - най потърпевш ще е народа върху който се изпитват тези идеологии.
  • #18
    анонимен ( преди 4 години )
    Ще станат масови и то бързо, защото бензиностанцията е сериозна инвестиция, а зарядната станция на паркинга пред блока не!! Докато се чудите как ще стане и еги норвежците и немците ви показват как...да не гворим за калифорния!!!
  • #17
    водород ( преди 4 години )
    Това за водорода отдавна се знае, но досега не е намерен начин той да се съхранява ефективно и безопасно в превозно средство. Не се и очертава да бъде намерен такъв начин. Иначе да, в лабораторни условия е идеалното гориво. Но само дотам.
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    Електрическите коли с батерии никога няма да станат масови. Истината е във водородът който е най доброто средство за съхранение на енергия.По добра и по чиста батерия от водородът няма и няма и да има. Водородът е вечна батерия.Колкото по скоро го проумеем толкова по бързо ще стартира истинската зелена революция.
  • #15
    G ( преди 4 години )
    До 2022 БМВ не само, че ще произвежда по един електромобил в заводите си, но до тогава премества производството на всички ДВГ извън Германия!
fallback
Последни