Преди да ви представим тези мотори, които са произведени от едни от най-големите автомобилни компании на света, трябва да направим важна уговорка. Определението "чупещ се и ненадежден двигател" е доста условно.
Често много рано и без видима причина от строя излизат не всички, а само част от моторите от определено семейство. Съответно, постепенно се събира информация за това, кое при тях се чупи най-често. В същото време оставалите двигатели от този модел без проблем изкарват заложения от производителя ресурс.
На света няма примери за семейство двигатели, при което половината произведени мотори да се развалят още докато са в гаранция. Производителите бързо взимат мерки и пускат все по-усъвършенствани и съответно по-здрави агрегати, защото в противен случай страда репутацията на съответната марка.
В случая ще се спрем само на стандартни мотори, които са широко разпространени и съответно добре познати. Сред тях не попадат жертви на даунсайзинга като 3-цилиндровия 1.0 R3 на Opel, който е много проблемен, както и страдащият от прегряване Ford 1.0 Ecoboost.
5 проблемни двигателя при коли на старо (ГАЛЕРИЯ):
Поставя се още на Nissan, Dacia и Mercedes.
Всички турбодизели се отличават с любовта си към качествено гориво, но за моделите от гамата на Renault това важи с пълна сила. В случая, най-важен е моторът 1.5 (индекс К9К), който в различни мощности се предлага на почти всички модели на Renault, а също така на масовите автомобили на Nissan, Dacia, Suzuki, Infiniti и дори на Mercedes.
Най-стряскащ е периодът от 2000 до 2008 година, когато тези мотори излизат на пазара. Техните проблеми са типични за турбодизелите, но в случая те се появяват много по-рано от очакваното. Пиезо-електрическите дюзи "умират" след 10 000 км, осбено ако са на Delphi. Версията на Siemens е по-надеждна.