Много хора са категорични, че най-разумна е покупката на автомобил на 2-3 години. При нея си спестявате огромната обезценка, която настъпва още с излизането на новия автомобил от шоурума. Но в същото време получавате кола, която все още е актуална на пазара, може би дори е в гаранция и със сигурност не е стигнала предвидения от производителя ресурс на основните агрегати.
След като ви представихме заключения от доклада на TUV за 2021 година в категориите 10-11, 8-9, 6-7 и 4-5 години, идва време да приключим с данните за колите на 2-3 години, тоест произведени през 2017-2018. За да състави доклада си, германската Асоциация за технически прегледи е инспектирала 8.77 милиона автомобила. Както ще видите, при най-младите коли на пазара разликите са съвсем малки. Другото, което TUV констатира, е, че броят на дефектите като цяло намалява с всяка следваща година.
20-те най-надеждни автомобила на 2-3 години (ГАЛЕРИЯ):
През 2007 Insignia бе разработена като модела, който да преобърне съдбините на Opel. Второто поколение, представено през 2017, видимо най-после е успяло да го стори и като качество - 2.2% при 37 000 км среден пробег. Ще видим какво ще се случи с модела догодина, когато ще стъпи на платформа на PSA.
Най-впечатляваща в тази категория е миграцията в посока нагоре на Renault. В зелената зона освен традиционно стабилния Captur попада и Scenic, близо зад тях са Twingo и Megane, а в червеното остава само лекотоварното Kangoo.
Нагоре в таблицата са се придвижили и повечето модели на Kia. За сметка на това Toyota, която допреди няколко години доминираше в класациите на TUV, сега не успява да вкара нито една кола в Топ 30. Честта на Япония малко изненадващо се защитава от модели на Suzuki, Mitsubishi и Mazda.
Новото поколение на Scenic се присъединява към Captur в зелената зона на класирането, Twingo и Megane също се изкачват забележимо нагоре
ДРУГИ ИНТЕРЕСНИ МОДЕЛИ:
В зелената зона: 21. Audi Q5, 22. Suzuki SX4, 25. Honda Jazz, 27. Audi A3, 28. Renault Captur, 31. Renault Scenic, 32. Kia Rio, 33. Audi A6 и A7, 34. Toyota RAV4, 35. Volvo V40, 36. Seat Ateca, 37. Toyota Yaris, 39. Toyota Avensis, 40. VW Polo, 41. Mazda 2, 42. Ford EcoSport, 43. Citroen C3, 45. Porsche Cayenne, 46. Audi A4, 47. VW Golf, 48. BMW X1, 49. Peugeot 208, 50. VW Tiguan, 51. Toyota Auris, 52. Hyundai i20
В жълтата зона: 54. Nissan Qashqai, 57. BMW Серия 1 и 2, 58. Skoda Fabia, 60. BMW Серия 5 и 6, 61. Opel Astra, 62. BMW Серия 2 Active Tourer, 64. Volvo XC60, 65. Skoda Rapid, 67. Opel Zafira, 68. Kia Ceed, 69. Renault Megane, 70. Volvo S60, 72. Mazda 3, 73. Seat Ibiza, 74. Opel Corsa, 74. VW Up, 77. VW Touareg, 78. BMW X3 и X4, 79. Mazda CX-5, 80. MINI Hatch, 83. Fiat 500
В оранжевата зона: 84. Peugeot 308, 85. Skoda Yeti, 87. VW Touran, 88. Kia Sportage, 90. Honda Civic, 91. Ford Fiesta, 92. Peugeot 2008, 93. Renault Clio, 94. Skoda Octavia, 95. Seat Leon, 96. Nissan Juke, 100. BMW Серия 3 и 4, 101. Suzuki Swift, 104. Ford Focus
В червената зона: 106. VW Caddy, 108. VW Passat, 109. Skoda Superb, 110. Nissan X-trail, 112. Hyundai Tucson, 113. BMW X5 и X6, 115. Fiat Panda, 116. VW Sharan, 117. Dacia Sandero, 118. Mazda 6
Попадането на трите най-скъпи модела на европейския Ford в последната десетка не е много окуражаващо
В абсолютното дъно на таблицата доминират две марки. За Dacia, най-евтината марка на европейския пазар, попадането на четири модела сред последните 10 е разбираемо. Но е доста учудващо присъствието на цели три автомобила на Ford - при това от най-скъпите в гамата (Mondeo, S-Max и Galaxy). Focus, Fiesta и Ka+ са в оранжевата зона, и само бюджетният градски кросоувър EcoSport отсрамва марката с прилично класиране.
ПОСЛЕДНИТЕ 10:
119. Citroen Berlingo - 8.8 коефициент (51 000 км)
120. Citroen C4 Cactus - 8.9 (42 000)
121. Ford Mondeo - 9.0 (74 000)
122. Ford S-Max - 9.9 (69 000)
123. Renaut Kangoo - 9.9 (47 000)
124. Dacia Dokker - 10.0 (46 000)
125. Dacia Logan - 10.4 (56 000)
126. Ford Galaxy - 10.4 (66 000)
127. Fiat Punto - 10.5 (40 000)
128. Dacia Lodgy - 10.9 (48 000)
129. Dacia Duster - 11.1 (41 000)