Да произвеждаш автомобил в един-единствен цвят определено в наши дни звучи нелепо. Особено при наличието на тежката мания за двуцветни и трицветни купета в десетки комбинации, налегнала автомобилното производство. Персонализацията в автомобилната индустрия е нещо много доходно в момента, като коства малко на производителите и доста на клиентите.
Точно наопаки, в началото на 20 век, изборът на определен цвят за каросерията е бил доста скъпо нещо, както за клиентите, така и за производителите. И освен това, бавел производството на дадена машина, поради тогавашните методи.
Появата на Ford Model T направила истинска революция през 1908 година. Не само защото Хенри Форд представил нов тип по-бърза поточна линия, но и решил радикално проблема с мотаенето при избор на цвят на машината, със знаменитата фраза „ всеки клиент може да избере за автомобила си, какъвто иска цвят, стига той да е черен”.
Разбира се, с развитието на технологиите, масовото производство вече не било затруднено от избора на цвят и гамата окраски на купетата станала огромна. За да се върнем към новата мода с комбинация от цветове. Но въпреки това, има определени модели, които в по-ново време и дори до днес се предлагат в един-единствен цвят поради някаква причина – била тя маркетингова, посвещаваща или друга.
Нека ви покажем 9 автомобила, които излизали от завода в само в един цвят:
От Ford успели да продадат 500 бройки от модификацията Racing Puma, и то с големи усилия. Докато разплакващата цена на машината не съответствала особено на техническите данни, то няма съмнение, че малкото купе изглеждало доста впечатляващо с по-широката си стойка и специалния син цвят на купето. Който бил и единствен за модела.
Въпреки несполучливия опит, от „синия овал” харесали идеята за едноцветни специални версии и я предложили и за първия Focus RS, който също се предлагал само в синьо.