IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Британската автоиндустрия с рекордни разходи в подготовка за Брекзит

До момента са похарчени над 800 милиона евро, а споразумение с ЕС все още няма

Автомобилната индустрия във Великобритания е похарчила 735 милиона лири (над 820 милиона евро) в подготовката си за Брекзит до момента. Компаниите на Острова все още очакват преговорите между страната им и Европейския съюз да доведат до споразумение за нулеви мита след изтичане на преходния период.


brexit


Британската асоциация на търговците и производители на коли SMMT (Society of Motor Manufacturers and Traders) споделя, че 325 милиона лири са били изхарчени само през тази година, за разходи, свързани с излизането на монархията от общността. Над 2/3 от членовете на SSMT са заявили, че правят всичко възможно да се подготвят за Брекзит, като 70% вече са си извадили от новите търговски кодове EORI, за да могат по-ефективно да търгуват с ЕС.

Голяма част от фирмите във Великобритания са направили значителни разходи за попълване на складови наличности на различни компоненти, а половината са наели митнически агенти. До момента индустрията в страната силно разчиташе на бързи доставки от и към Континента, като компаниите очакват този процес да бъде значително затруднен при въвеждането на граничен контрол. Компаниите настояват за яснота при въвеждането на нови ключови митнически системи.


nissan sunderland


Ако споразумението за свободна търговия не се случи скоро, от SMMT се опасяват, че стоките няма да могат да се доставят свободно, както досега и фирмите няма да могат да се възползват от преференциални търговски условия. Асоциацията предупреждава, че се задава не просто Брекзит без сделка но и "неработещ" такъв. И това би коствало на сектора около 47 милиарда лири само през следващите 5 години. А в допълнение ще доведе до значително увеличение на безработицата и ще сложи големи спирачки на цялата британска икономика.

Ще ви припомним, че свои мощностти във Великобритания имат много автомобилни производители - Ford, Nissan, Honda, Toyota, редом с местни марки като Aston Martin, Jaguarl, Land Rover, Mini и т.н.

0 от 500
  • #5
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Име ( преди 3 години )
    Това е идеята на ЕС, плащаш си и получаваш, отстъпки, свободна търговия, няма как да го напуснеш и да искаш всички предимства, а да нямаш задължения, тогава и България да напусне и да продължи да получава пари, но да не дава никакви вноски и да си решава за себе си как и е най-изгодно а Германия и ФРанция да ни плащат защото имаме "красиви сини очи"Тези май не са разбрали вече че не са империя и няма сирене без пари!
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ерду ( преди 3 години )
    Айде, че ФВ избра Ердуганчо, ама Нисан и Форд може при нас да акустират...
  • #3
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Трагедия!!!
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да фалират тия гадове дано. Време им е да станат това, което причиниха на света.
  • #1
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Gosho Selskia ( преди 3 години )
    ZAKRIVAI!!!!!!!!!!!!!!!