IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Брекзит взе първата си жертва сред автомобилите

BMW спира разработката на следващото поколение на Mini

Брекзит взе първата си жертва сред автомобилите

Германският автомобилен производител BMW Group спира развитието на следващото поколение на Mini, тъй като ще се опита да намали разходите си заради несигурността в търговските отношения между Великобритания и ЕС. Както е известно, Обединеното кралство напусна ЕС, като това поражда несигурност в дългосрочните инвестиционни решения.

Баварският концерн разработи 3 поколения на Mini след закупуването на марката от  Rover Group през 1994 г., като всяко от тях се задържа на пазара за около 6 години. Сегашният модел излезе през 2014 г., като е изграден на платформата UKL1 на BMW.

Новата генерация на мини-хечбека трябваше да се появи през 2020 г., като бъде изграден на напълно нова платформа, която да бъде универсално и съответно да може да се използва също за електрически и хибридни автомобили от ново поколение. Тя ще струва около милиард евро, но ще намали наполовина разходите по разработка и производство на нови модели.

"Продължаваме живота на тази платформа, като причините за това решения са огромните разходите, които трябва да направим, както и несигурността около Брекзит", коментира пред Reuters говорителят на баварския производител Максимилиан Шоберл.

В момента колите на Mini се произвеждат в Оксфорд (Англия) и в Роден (Холандия), което означава, че пускането на нов модел изисква големи инвестиции в производствените линии на двете фабрики. От BMW обаче са категорични, че няма да правят такива, докато не бъде по-голяма сигурност за резултатите от преговорите между Великобритания и Европейския съюз за търговска сделка.

„Ако тарифите са в диапазона от нула и 5 процента, бизнесът няма драматично да се промени“, заяви изпълнителният директор на BMW Оливър Ципсе. Ако обаче бъдат въведени по-високи тарифи, компанията със сигурност ще премести производството на Mini от Великобритания в Холандия.

Снимки: Mini

 

0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 1 rate down comment
    еди ( преди 1 месец )
    Вас всички какво ви тревожи къде ще се произвежда?
  • #4
    7 rate up comment 1 rate down comment
    356 ( преди 1 месец )
    Ясно е, че така не може! През последните години повечето от автопроизводители провеждаха експазионистична политика но на базата на раздута моделна гама, в повечето случай ненужна никому заради непрактичността си.Още повече окичени с евтини технологии, често от стара модели, но хитро замаскирани.Дълъг списък с екстри, но само в ценови диапазон в пъти над базата. Лош подбор на евтини и ненадежни материали и набързо сглабени от непрафесионална работна рака.Само да се гони макс печалба.Това СВЪРШВА
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не си търсят оправдание а действат и по същия начин като останалите автомобилни производители. Особенно японските .
  • #2
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако няма търговска сделка с EU-UK ще има мита бе ***.
  • #1
    4 rate up comment 26 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Търсят си само оправдание. Мита на този етап не са предвидени. Немски простотии!