Германският автомобилен производител BMW Group спира развитието на следващото поколение на Mini, тъй като ще се опита да намали разходите си заради несигурността в търговските отношения между Великобритания и ЕС. Както е известно, Обединеното кралство напусна ЕС, като това поражда несигурност в дългосрочните инвестиционни решения.
Баварският концерн разработи 3 поколения на Mini след закупуването на марката от Rover Group през 1994 г., като всяко от тях се задържа на пазара за около 6 години. Сегашният модел излезе през 2014 г., като е изграден на платформата UKL1 на BMW.
Новата генерация на мини-хечбека трябваше да се появи през 2020 г., като бъде изграден на напълно нова платформа, която да бъде универсално и съответно да може да се използва също за електрически и хибридни автомобили от ново поколение. Тя ще струва около милиард евро, но ще намали наполовина разходите по разработка и производство на нови модели.
"Продължаваме живота на тази платформа, като причините за това решения са огромните разходите, които трябва да направим, както и несигурността около Брекзит", коментира пред Reuters говорителят на баварския производител Максимилиан Шоберл.
В момента колите на Mini се произвеждат в Оксфорд (Англия) и в Роден (Холандия), което означава, че пускането на нов модел изисква големи инвестиции в производствените линии на двете фабрики. От BMW обаче са категорични, че няма да правят такива, докато не бъде по-голяма сигурност за резултатите от преговорите между Великобритания и Европейския съюз за търговска сделка.
„Ако тарифите са в диапазона от нула и 5 процента, бизнесът няма драматично да се промени“, заяви изпълнителният директор на BMW Оливър Ципсе. Ако обаче бъдат въведени по-високи тарифи, компанията със сигурност ще премести производството на Mini от Великобритания в Холандия.
Снимки: Mini