IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Шефът на Volkswagen: Дано не станем като Nokia

Според Херберт Дийс, натрупаният през годините опит не помага в новите условия

Главният изпълнителен директор на Volkswagen Group - Херберт Дийс, призна, че германският производител все още изпитва сериозни затруднения с внедряването на новите технологии в автомобилите. Затова, той е притеснен, че компанията му може да последва съдбата на Nokia, която беше най-големият производител на мобилни телефони, но след превръщането на устройствата в смартфони не успя да се приспособи и фалира.


Херберт Дийс


"В днешно време не е достатъчно само да знаеш, как да прави автомобили. Това е съвсем малка част от бизнеса. Целият опит, придобит от Volkswagen през годините, не е достатъчен, когато изграждате електромобил, тъй като той трябва да се интегрира с интернет. Същото се случи и с мобилните телефони", каза Дийс в интервю за Bloomberg.

Изявлението на шефа на Volkswagen Group идва само седмица преди Надзорният съвет на концерна да се събере и да обсъди разходите, които трябва да бъдат направени. Освен това ще се разисквани проблемите заради COVID-19 в краткосрочен план и с изменението на климата в дългосрочен.

Дийс е уверен, че е помогнал на Volkswagen да се подготви за това, което предстои, по най-добрия възможен начин. Според него, Надзорният съвет ще обсъжда стратегии за следващите четири до пет години. Той е убеден, че Европа ще се превърне в център за електрически автомобили и именно Volkswagen ще бъде една от най-подготвените компании за такава промяна.


операционна система


Шефът на Volkswagen Group обаче предупреди, че за да стане това, компанията му трябва да разработи собствена операционна система, която да предоставя на други производители. Дийс е на мнение, че трябва да се следва примера на Android, а не на Apple. И допълни, че битката за лидерство на пазара за електромобили предстои, като Volkswagen е готов да предизвика дори лидера Tesla.

Снимки: Motor1

0 от 500
  • #8
    24 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма мардане батка. Вие тръгнахте да строите завод при терористичен ислямски режим, демек да му пълните гушата. По-зле ще свършите от Нокия заради тази свинщина. Всичко се връща. Нокия поне сега я правят индииците в клона на Foxconn там, която е тайванска компания, а при вас под и изпълнител даже не може да има за да мъждукате едва като нея.
  • #7
    7 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Че какво и има на нокия, бе! Аз още съм с N95-кета. Работих цялото лято, за да събера половината, после майка ми даде за другата половина! Супер си е нелефона!
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    те отдавна знаят за кво става въпрос .
  • #5
    9 rate up comment 2 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Не че е невъзможно да вземат например Free BSD и на негова база да "разработят" собствена OS или да използват ROS върху Debian/Ubuntu, но това с продажбите на други производители няма да им се получи заради лицензите, а писането на нещо от нулата съвсем няма да им се получи. За едно нещо обаче Г-н Дийс е прав. Европа е на път да стане център на производството на Ел. Коли
  • #4
    7 rate up comment 7 rate down comment
    до 1 ( преди 3 години )
    това не е вярно . сега ли си го измисли ?!!?!? имаме напълно нови условия и направо казано нова ера в автомобилостроенето . от 2020 нататък вече имаме електрически коли и плъг ин хибриди което досега беше нечувано . разработката на такива коли е мн скъпа И вОЛСлфваген рискуват бая с новите реалности . 11 млрд евро вече са инвестирали в нови заводи и ново обурудване . има си както немски технологии така и чужди . няма как да разработиш всичко сам .
  • #3
    24 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Най-после разбраха, че Тесла не е просто електромобил.
  • #2
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    прав е !
  • #1
    34 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    цялата врътка е че 90% от технологиите в новите автомобили са лицензи на други и трябва да им се плаща, защото немските производители решиха че ДВГ-то ще е за винаги и когато трябваше да купуват софт-разработки те си раздаваха милиони в годишни бонуси.