Volkswagen провежда предварителни срещи с потенциални купувачи за луксозната си мотоциклетна марка Ducati, съобщава Reuters, позовавайки се на "добре запознати" източници. Германският концерн обмисля раздяла както с Ducati, така и с автомобилните марки Bugatti и Lamborghini.
Логиката зад подобен ход е разбираема. Марките за суперавтомобили по-лесно биха се справили с екологичните изисквания, ако не са част от групата, защото правилата на ЕС са несравнимо по-леки за компании с малки производства. Освен това е много вероятно брандовете да бъдат по-високо оценени от финансовите пазари, ако са самостоятелни - това вече се случи с Ferrari, чиято капитализация се утрои след отделянето от FCA. На последно място, за самата Volkswagen ще е по-лесно да постигне икономии от мащаба при по-хомогенно производство на масови електромобили, което ще помогне при изпълняването на целта за удвояване на пазарната капитализация до над 200 милиарда евро.
Едната възможност е гигантът да продаде трите луксозни марки и да прибере печалбата от това. Според запознати обаче в случаите с Lamborghini и Bugatti е по-вероятно раздялата да е формална, а те де факто да останат в орбитата на групата VW чрез партньорства с технологични компании. Все още настойчиво се говори, че такъв алианс за Bugatti може да бъде сключен с хърватския производител на електрически суперколи Rimac. Lamborghini пък може да бъде отделена чрез листване на италианската борса още през 2021.
Благодарение на SUV модела Urus, продажбите на Lamborghini на практика се утроиха в последните години. Евентуално листване на борсата би могло да повтори ефекта от IPO-то на Ferrari
Почти сигурно е обаче, че Ducati ще бъде продадена. Италианският бранд бе на тезгяха още през 2017, когато интерес проявяваше консорциум между индийската Bajaj и австрийската KTM, а също американската Polaris и финансови инвеститори от калибъра на Bain Capital. Съпротивата на синдикатите обаче осуети очертаващия се търг.
Сега нещата са по-напреднали и според източниците на Reuters процедурата по продажбата ще започне още в началото на идната година, а консултантът по сделката ще бъде избран от VW преди Коледа.