Информацията, че Volkswagen планира да отстъпи марката Bugatti на хърватския производител на електромобили Rimac, вероятно е предизвикала шок и недоверие. Вярно, в замяна германците ще вземат ключов дял от много перспективната фирма на Мате Римац - но чак да дадат в замяна перлата в короната си, голямата и осъществена мечта на покойния Фердинанд Пиех? Наистина звучи невероятно. Докато не се замислим, че всъщност има множество причини да го направят.
8 причини Volkswagen да се отърве от Bugatti (ГАЛЕРИЯ):
Bugatti вече не е върхът в технологиите
Когато Фердинанд Пиех възроди позабравения френски бранд, той го превърна в символ на това на какво са способни инженерите на VW. Bugatti трябваше да умее онова, което никой не е постигал преди, и за целта да разработи технологии, с които никой друг не разполага. Впоследствие от тези технологии трябваше да се възползват и останалите марки на концерна - по-скромни като амбиции, но несравнимо по-големи като мащаб.
Само че нещата вече не стоят така. След Дизелгейт VW промени изцяло концепцията и обяви, че бъдещето му е електрическо. Докато феноменалните решения, разработени за Bugatti, се отнасят за двигатели с вътрешно горене.
Когато Фердинанд Пиех възроди позабравения френски бранд, той го превърна в символ на това на какво са способни инженерите на VW. Bugatti трябваше да умее онова, което никой не е постигал преди, и за целта да разработи технологии, с които никой друг не разполага. Впоследствие от тези технологии трябваше да се възползват и останалите марки на концерна - по-скромни като амбиции, но несравнимо по-големи като мащаб.
Само че нещата вече не стоят така. След Дизелгейт VW промени изцяло концепцията и обяви, че бъдещето му е електрическо. Докато феноменалните решения, разработени за Bugatti, се отнасят за двигатели с вътрешно горене.