Tesla вече не е главното действащо лице на европейския пазар за електромобили, показват данните за първите девет месеца на годината, обобщени от анализатора Матиас Шмид. Пазарният дял на американската компания се е стопил от 33.8% през третото тримесечие на 2019 до едва 13.5% за същия период на тази година.
За деветте месеца до септември Tesla има 63 000 регистрации на пазарите в EС плюс Норвегия и Швейцария, с 12 000 по-малко в сравнение с 2019. В същото време алиансът Renault-Nissan има 83 000 пласирани електромобила, а Volkswagen Group - 87 000. Статистиката отчита само чистите електрически автомобили (BEV), не и плъг-ин хибридите. На четвърто място с доста ускорен ръст е Hyundai-Kia.
Според експертите причините за отстъплението на Tesla са няколко. Ще се спрем на най-основните.
6 причини пазарният дял на Tesla да се срине (ГАЛЕРИЯ):
Първата и най-съществена причина е, че доскоро Tesla оперираше в Европа при съвсем ограничена конкуренция - на практика само срещу няколко модела, които на всичкото отгоре бяха в други сегменти. През 2020 обаче европейският пазар се наводни с чисти електромобили и в момента броят им надхвърля 30.
Междувременно Илон Мъск продължи традициите да предлага необичайни странични продукти под марката Tesla, като представи нов вид текила. Името й е Teslaquila, може да се поръча само по пощата, идва в доста странна бутилка с форма на мълния, и струва... 250 долара шишето.
Новият продукт е всъщност роден от една туитър-шегичка на Мъск през 2018. Тогава той отговори на слуховете, че компанията фалира, с ироничен туит, че бил припаднал върху един Model 3, заобиколен от празни шишета "Теслакила", и със следи от засъхнали сълзи по бузите. Два дни по-късно компанията регистрира Teslaquila като запазена марка.