Ако има нещо, което французите умеят да правят добре, това са малките градски автомобили. Третата генерация на Clio, произвеждано между 2005 и 2012, е един от най-достъпните употребявани автомобили на българския пазар - от 3000 до към 7500 лева за най-запазените версии от 2011-2012 година. Заслужава ли си обаче да го купите втора (или трета) ръка и за какво трябва да внимавате?
Третото Clio няма много общо с второто: построено е на изцяло новата за времето си платформа B, съвместно разработена с Nissan. Още от появата си печели 5 звезди за безопасност от EuroNCAP. Освен това по мнението на експерти е по-добро от втората генерация, що се отнася до надеждността. Сглобяваше се на три места - във Флен (Франция), Валядолид (Испания) и от джойнтвенчъра Renault-Oyak в Бурса (Турция). Може да ви прозвучи изненадващо, но турските версии всъщност често са с по-добро качество от европейските - заводът в Бурса четири години бе обявяван за най-добре работещ в цялата група Renault.
Версията Grandtour предоставя и достатъчно товарно пространство. Багажникът на хечбека е сравнително скромен
Третото Clio е компактен и приятен за управление автомобил, макар и със скромен багажник - едва 288 литра. Ако не ви стигат, можете да се разтърсите за по-рядката комби версия, която побира 439 литра.
Бъдете обаче внимателни: това Clio е много популярен модел и за корпоративни флотилии, и за рент-а-кар компаниите. Най-малко рискове ще поемете, ако купувате от частно лице и с ясна сервизна история.
Renault Clio III - какво трябва да знаете (ГАЛЕРИЯ):
Най-често ще срещнете Clio с 5- или 6-степенна ръчна трансмисия. И двете са сравнително надеждни.
По-ранните версии с бензинови двигатели 1.6 и 2.0 вървят само в съчетание с автоматика DP0 - само с 4 степени и неособено надежден. Смяната на трансмисионно масло на 50-60 хиляди км е задължителна, за да се удължи животът му, но и така трудно изкарва повече от 170 000 км.
Някои версии с 16-клапанния 1.2 и с 1.5dCi ползват т. нар. "роботизирана" кутия Quickshift, но всъщност под това име се крият две различни кутии, JA3 и JA5. И двете са производство на Valeo и са еднакво чупливи. Механизмът за избор на предавки се износва бързо, при лоста се появява доста свободен ход.