IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen ID.3 - струваше ли си чакането?

Най-после тестваме автомобила, който трябва да донесе големия електрически пробив на германците

През последните три години чухме какво ли не за ID.3, първия чист електромобил на Volkswagen. Колата, която ще спаси европейската автомобилна индустрия. Колата, която ще препъне Тesla. Колата, която ще промени правилата на играта.
 
  
 
   
   
Когато анализаторите кажат за нещо, че ще промени правилата на играта, това почти винаги означава, че то е обречено на бърз и тотален провал. За всеки продукт като първия iPhone, който наистина е преобърнал пазара, има 99 други смели опита, установили, че хората като цяло предпочитат да се придържат към познатите правила, вместо да приемат нови.
 
 
Volkswagen ID.3 тест драйв
  
  
За късмет на Volkswagen те не са се опитали да направят това с ID.3. Тази кола е тяхната електрическа алтернатива на Golf, и също като него предпочита по-скоро да е практична и лесна за ползване, отколкото оригинална и различна. С едно малко изключение.

Най-големият коз на Golf винаги е бил, че в което и поколение да седнете, неизменно знаете кое къде е и как действа. Сякаш една дузина инженери са седнали и по една седмица са мислили къде да бъде всеки бутон.
Тук вече не е така.
 
 
Volkswagen ID.3 тест драйв
Един и същи бутон за предния и задния прозорец, с един сензорен превключвател между тях. След като свикнете, е удобно

   
Опитите ID да бъде максимално модерен и максимално изчистен означават адски много сензорни екрани и бутони, всеки от които има повече от една функция. Даже този за стъклата е един и същи за предните и за задните.

Отнема известно време, докато човек схване логиката. След това може да бъде и доста удобно. Но като цяло управлението с тъч-скрийн, докато карате, не е от най-блестящите идеи. За щастие Volkswagen ви оставя и друга опция. ID е получил гласов асистент, който най-сетне наистина работи, и разбира даже английски с шопски акцент.
 
 
Volkswagen ID.3 тест драйв
Гласовият асистент работи добре и спокойно можете да го ползвате за управление на мултимедията и климатика 
  

Във всички други отношения обаче ID е наистина роднина на Golf. Той е приблизително със същите размери, което го прави удобен в града. Но е доста по-просторен отвътре. От една страна, липсата на мотор и охладителна система под предния капак прави въпросния капак доста по-къс, и позволява по-голямо междуосие. От друга, ID е с цели 10 сантиметра по-висок - и позицията на шофьора е по-скоро като в кросоувър, отколкото в нормален хечбек.
Багажникът побира 385 литра, което също е почти идентично със способностите на Golf.
  
 
Volkswagen ID.3 тест драйв
  
  
Само че този ID.3 е нещо, което нито един обикновен Golf досега не е бил - той има задно предаване.
Електромоторът е на задната ос, батерията е вградена в пода. Базовата версия на ID.3 има 45 киловатчаса капацитет и 320 километра пробег с едно зареждане. Скоро ще се появи и върховата, която със 78 киловатчаса и 550 километра обхват явно ще се мери с Теsla Model 3. Но ние очакваме най-търсена да бъде версията по средата.
 
  
Volkswagen ID.3 тест драйв
Асистиращите системи ползват както камери, така и радар, и разпознават кога пред вас е лек автомобил и кога - тежкотоварен
  

Това, което тестваме, е версията First Edition - първото издание. То има 58-киловатчасова батерия, 204 коня (доста повече от някои Golf GTI в миналото), и 7.3 секунди от 0 до 100 км/ч. Което не е никак лошо, но не и чак изумително.
 

VW ID.3 First Edition

204 к.с. максимална мощност

310 Нм максимален въртящ момент

3.4 секунди 0-60 км/ч

160 км/ч максимална скорост

Изумително е обаче ускорението от 0 до 50 км/ч - точно това, което най-често ви се налага да използвате в места като София, Варна, Пловдив. Това ускорение, в съчетание със задното предаване и ниския център на тежеста, прави от ID удивително пъргав градски автомобил. Управлението е приятно прецизно. Но при спиране ще усетите ясно, че теглото не е като на Golf. Ако броим и шофьора, то надхвърля 1800 килограма.
Окачването е комфортно и колата вози доста меко. Но масата се чувства, когато минавате през неравности.
    
   

Volkswagen ID.3 тест драйв
Превключвателят на предавките доста напомня на този в BMW i3. Колата сама включва рекупериращ режим, усилвайки спирането, когато навигацията й подскаже, че наближавате населено място
  
     
Доста неща в изчистения и просторен интериор ни напомнят за BMW i3 - включително и превключвателят за предавките, качен вдясно зад волана. Той е доста удобен, щом посвикнете. Но не ви подтиква да привключвате твърде често в режим B - тоест рекуперация. При други модели можете непрекъснато да си играете с него. Тук идеята явно е да го ползвате само при по-стръмни спускания. От друга страна, колата е способна и сама да го задейства, без да ви пита. Компютърът получава постоянно информация от навигационната система и ще засили рекуперирането всеки път, когато наближите входа на населено място или друго ограничение на скоростта.
 
 
Volkswagen ID.3 тест драйв
  
  
Пробегът е 420 километра по новия тестов цикъл WLTP. Но зависи много от това къде и кога карате. В студения сезон може да се задоволите и с триста.

Оставете настрани мита, че батериите работят по-зле на студено - всъщност е точно обратното. Проблемът е, че вие работите по-зле на студено. За да ви стопли, един нормален автомобил ползва основно остатъчна топлина от двигателя с вътрешно горене. ID.3 може да разчита само на батерията си.
  
   
Volkswagen ID.3 тест драйв
  
  
В първото есенно утро със слана още със самото натискане на старт бутона пробегът ни се стапя от 303 на 201 километра. И после отново скача на 250, щом изключваме парното.

Когато не е нужно отопление, ID.3 спокойно ще направи и 400 километра градско каране. Той е от малкото все още електромобили, които могат да се зареждат скоростно при цели 100 киловата. Само че ви желаем късмет в намирането на такава станция в България. Колата е идеална за хора с гараж или двор. Тогава можете да я зареждате нощем от стенното зарядно и изминаването на 100 километра ще ви струва само около 1.40 лева. А и можете вечерта да й зададете в колко часа да се затопли на сутринта, докато още е включена в мрежата.
  
  
Volkswagen ID.3 тест драйв
  
  
Цената за България е 70 885 лева, с включен климатроник, парктроник, LED светлини и радио с два USB порта. Навигацията, отоплението на седалките и алуминиевите джанти са допълнителни екстри. Това е малко над Renault Zoe и точно колкото Peugeot e208 - но и двата френски модела отстъпват по размери. Най-достъпната Tesla Model 3 е с 8 000 евро отгоре в Европа.

Но главният коз на ID.3 не е цената, а фактът, че той си остава типичен Volkswagen. Тоест разумен, практичен и познат.


Още снимки от теста на Volkswagen ID.3 вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 23И какво от това? Направи така, че офис работата ми, дето учих 5 години за нея, стажувах 2 и в първите 6 месеца, дори не ми плащаха, да ми плаща заплатата на Ханс ос от Германия, Дан от Дания и Джеймс от Канада, тогава няма и да си помилсям, за такива работи.
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Джоди ( преди 3 години )
    Няма да се купува ясноо поне по нашите земи...колко други неща има VW ID 4 после Skoda Enyaq това е кола за студентчета и путлета...цена в Джърмани с поне 30 процента надолу от цената в *** е няма как да се случи филма.. Сори майна...докато държавата се прави на Киро Михайлов продажби на електромобили тука няма да има.
  • #18
    8 rate up comment 11 rate down comment
    Dido ( преди 3 години )
    Пичове, 90% от вас ще имат досег до такива коли след 10 години и тогава ще пускате теми по форумите - "мога ли да земеня оригиналата батерия с такива от електрокар щото вече не държи" и "може ли да се инсталира 1,9 ТДИ на ID 3, че много ми е скъпа подмяната на батерията, па братчеда в Италия пазарил една такава на далавера"Тръгнали да мерят малката Тесла, бъдещата Тесла и други коли които ви стоят на десктопите .....
  • #17
    6 rate up comment 2 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    Новите V3 суперчарджъри са по 250kW DC и пълнят Модел 3 Long range със скорост 1600 км на час. Ама мощности, ама тва, ама онова... такива са фактите, такъв е капацитетЪТ на колата и зарядното. Че не можеш да ги захраниш, си е твой проблем. Тесла Powerpack в Австралия е 1.5 Гигаватчаса.. това са два ядрени реактора. Време, нужно за една обиколка пеша на Гигафабриката в Невада: 2 часа. Мащаби, мащаби... Възобновяеми паркове, батерийни паркове и електрически коли - това е 21 век. Харесваш или не .
  • #16
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И само да споделя малко опит. В южна Норвегия е пълно със зарядни станции. Доста са v2, което е добре, защото ти давата 150-160 км пробег за 20-ина минути. Станции има ... абе 3 пъти по-рчдко отколкото има бензиностанции, ама вече откриват и v3 чарджъри. Един v3 чарджър може да зарежда новите тройки с до 250 KW/h. За 20 минути, ако си на 20%, ще зареди 60% от батерията на големия модел. Това, даже при мега студа е 220 км, а при по-нормални условия по-скоро 260-70.
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 9Големият модел на "малката" Тесла го дават 530 км. Това определено е недостижимо в реални условия. Със 115 средна скорост (като се сещаш - на моменти си със 130, в други си със 100, като има камиони и по-вече трафик), горе-долу ще минеш 430-40, ако не си *** и не се "изшиваш". Ако е -10 градуса, вече е проблем, защото падаша на 370. Цаката е, да погрееш батерията (от app-a).Обаче колита стават за пътешествия, стига да има добра зарядна мрежа.
  • #14
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Виждам стати, която казва "Новата КИЕ Е-Ниро, край на електрическите страхове"Само ще каже, че края на ел. страховете ще настане, когаот има достатъчно бързи зарядни станции. Освен ако някой не измили кола с 1500 км пробег (дори тогава ....), все ще има някой, да се оплаква, че му е малко.
  • #13
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ще продават докато излезе електрическата Дачия. После или намаляват цената наполовина, или спират модела.
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Има напредък ( преди 3 години )
    Постарали са се най-доброто за цената си и се очакват още доста модели в класа като малката Тесла, Ел. Меган и други модели на платформата на ИД3
  • #11
    6 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    от най-мъжките коли е ленд крузър. За мъже без... сещаш се :D