fallback

Кога се сменя маслото на скоростната кутия?

От VW и Toyota до Renault, отговорите на този въпрос смущаващо се различават

Всеки - или почти всеки - шофьор знае колко важна е редовната смяна на маслото в двигателя. Но далеч по-малко са онези, които се замислят за маслото в скоростната кутия. А много често то се нуждае повече от вниманието им.         Защо е необходимо да се обслужва трансмисията? Маслото в нея всъщност е подложено на повече тормоз. Маслото в двигателя по-често работи при оптималните температури, за които е създадено - просто защото двигателят се загрява от вътрешното горене, и има по-ефективно охлаждане. В скоростната кутия нагряването идва само от силите на триене, и тя доста по-често прегрява. При топло време и натоварен режим на работа температурата в трансмисията може да надвиши тази на двигателя с 15-20 градуса по Целзий. А прегряването ускорява деградацията на маслото.

Отделните компоненти в скоростната кутия се износват от триенето един в друг. Стружките попадат в маслото и единственият начин да се отстранят, преди да са започнали да запушват тънките канали, е именно подмяна на маслото. В редукторните кутии тези стружки са основно стоманени. В механичните скоростни кутии към това се добавят частици от износените синхронизатори - месингови, бронзови и от различни композити. При автоматиците и вариаторните кутии има и отпадъци от фрикционните дискове. Да не забравяме също и за праха, който прониква през клапаните при цикъла прегряване/охлаждане. При газене в дълбоки локви вътре може да попадне и вода.           Съвременните "даунсайзнати" двигатели с турбокомпресори влошават положението, защото създават по-висок въртящ момент и товарят повече трансмисията. Изглежда очевидно, че тя се нуждае от известно внимание, за да се справи. Но колко внимание? Тук производителите не са в състояние да дадат еднозначни отговори. Руското списание "За Рульом" наскоро се обърна за препоръки към няколко основни производители и получи отговори, които се разминаваха дори за марки от един и същи концерн (и с едни и същи агрегати в тях). Причините вероятно са много, и сред тях е фактът, че всяка марка си има своя политика за следпродажбено обслужване. Така или иначе, ето препоръките за различните брандове.

Кога се сменя маслото на трансмисията за отделните марки (ГАЛЕРИЯ):

      Всички тези препоръки важат при "нормална" експлоатация на автомобила, предупреждават производителите. При по-тежка интервалите трябва да се съкратят. Но какво означава "тежка" експлоатация? Ето факторите, които съкращават ресурса на трансмисията:               - Чести пътувания на кратки разстояния - Често пътуване по неравни, прашни пътища без асфалтово покритие - Често ползване при ниски температури - Редовно пътуване в задръстване, с често гасене и палене на двигателя - Чести стръмни изкачвания и спускания - Ползване на ремарке, каравана или на багажник на покрива - Използване на автомобила като товарен или такси - Движение с високи скорости - над 140 км/ч

 

fallback
  • #6
    да ( преди 4 години )
    заводските масла са много качествени за ръчните скоростни кутии и няма смисъл да се сменят с някое менте. Аз си карам доста хиляди км и масло не съм сменял на кутията. То няма и високи обороти, които да го износват, вече ако изтече или свърши е друго.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Все ми е на ума , че внасяните в Бг 4х4 са им сменяли маслото на всеки 40 000км, затова няма Ауди All Road дето да не е донесло на гордия си собственик ремонти за 5-10 хил лв .
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Като се има предвид бoклyка който се внася в БГ - като вземеш колата сменяш всички течности, пък после може само масло. Въобще като вземеш нов внос кола ако не налееш едни 1500лв значи си пропуснал нещо. Такова обслужване обаче много рядко се прави.
  • #3
    анонимен ( преди 4 години )
    Маслото в някои двигатели се сменя на 30 000, а в Нива трансмисионното на 40 000. Толкова за "великото" руско творение...
  • #2
    анонимен ( преди 4 години )
    пак ли тая дъвка...
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    На моята го смених като я купих на 162 000км. Не че имах някакво съмнение в сервизната история и пробега , ама ей тъй да се направя на майстор.
fallback
Последни