Toyota Celica се появява на бял свят през есента на 1970 година. Моделът се превръща в голям хит и особено ценен спортен автомобил, като зад гърба си има и солидни спортни успехи, най-значимите от които може би са двете шампионски титли от Световния рали шампионат.
Toyota прекрати производството на Celica през 2006 година. Оттогава постоянно се появяват слухове, че предстои възраждане на модела, било като нов спортен автомобил или като кросоувър, подобно на други марки. Но такова нещо така и не се случи.
След като японците възстановиха производството на друг техен спортен модел - Supra, в партньорство с BMW, предсказанията, че Celica също може да види нов живот отново заляха интернет и дори автомобилните медии. За момента от японския производител не обелват и дума по темата. Така, докато чакаме информация за това, дали легендарният спортист ще има бъдеще или не, нека направим кратка разходка в миналото му, с по няколко думи за всяко едно от седемте му поколения.
Поглед към 7-те поколения на Toyota Celica (ГАЛЕРИЯ):
Четвъртата Celica е коренно обновена. Моделът е на изцяло нова платформа, като задвижването вече е на предните, а не на задните колела. В края на 1986 се появява и моделът GT-Four. Както подсказва името му, той е със задвижване на четирите колела, като разполага и с диференциал с ограничено приплъзване. Задвижването е поверено на турбиниран двулитров мотор с максимална мощност от 190 конски сили.
Този модел става флагмански за гамата, както и официален автомобил за рали-програмата на Toyota. Първата победа в Световния шампионат е постигната през 1989 г.