Toyota Celica се появява на бял свят през есента на 1970 година. Моделът се превръща в голям хит и особено ценен спортен автомобил, като зад гърба си има и солидни спортни успехи, най-значимите от които може би са двете шампионски титли от Световния рали шампионат.
Toyota прекрати производството на Celica през 2006 година. Оттогава постоянно се появяват слухове, че предстои възраждане на модела, било като нов спортен автомобил или като кросоувър, подобно на други марки. Но такова нещо така и не се случи.
След като японците възстановиха производството на друг техен спортен модел - Supra, в партньорство с BMW, предсказанията, че Celica също може да види нов живот отново заляха интернет и дори автомобилните медии. За момента от японския производител не обелват и дума по темата. Така, докато чакаме информация за това, дали легендарният спортист ще има бъдеще или не, нека направим кратка разходка в миналото му, с по няколко думи за всяко едно от седемте му поколения.
Поглед към 7-те поколения на Toyota Celica (ГАЛЕРИЯ):
Поколение три представя първия масово произвеждан японски двигател с 16 клапана. Вариантите на модела отново включват куп и кабриолет с 2 врати и хчебек/лифтбек с 3.
През 1982 е представена първата Celica с турбомотор. Първоначално е предназначена за родния японски пазар, като двигателят е с обем 1.8 литра и мощност от 180 к.с. Произведени са 200 бройки, за да може моделът да получи хомологация за Световния рали шампионат. Дебютът в WRC е на рали "Финландия" през 1983 г. Същата година Celica записва и първата си победа с пилота Бьорн Валдегард в Кот Д'Ивоар.
Фейслифтът на модела през 1984 година пък носи една голяма новост: популярните прибиращи се фарове.