IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Защо Toyota Supra стана японец с германско сърце?

Главният инженер на проекта разказва за възраждането на легендарния модел

Защо Toyota Supra стана японец с германско сърце?

Безспорно, една от най-очакваните автомобилни премиери е таза и възроденото спортно купе Toyota Supra. Моделът ще бъде представен по време на автосалона в Детройт през януари, като за първи път в историята си ще получи двигател на BMW. Защо обаче японците не поставят собствен мотор на Supra, а разчитат на външна помощ? Отговор на този, а и на други въпроси, дава главният инженер на проекта Тецуя Тада.

„Основното при този автомобил е двигателят. През цялата си история Supra се е предлага с редови 6-цилиндров мотор, който придава идентичност на модела. Клиентите очакват точно това и ние трябва да им го дадем”, обяснява Тада.

Именно двигателят обаче се оказва проблем при рестартирането на проекта, защото Toyota вече не произвежда такъв тип двигатели с 6 цилиндъра. Така японците ще използват 3,0-литров агрегат с турбо от роудстъра BMW Z4, за който вече се знае, че ще развива над 300 к.с. Колко точно са те, Тада не уточнява, но е категоричен, че моторът предлага перфектен баланс и ниска вибрация, което прави шофирането още по-вълнуващо.

Новият двигател е разработен за BMW 3-Series и Z4, както и за самата Supra, като използва редица нови технологии за подобряване на мощността. В същото време той отговаря на всички стандарти за вредни емисии, както е само част от помощта, която Toyota получава от BMW при разработката на модела. Supra също така ще ползва 8-степенна автоматична скоростна кутия, шаси и редица други механични компоненти от баварците, като това е част от споразумението между двете компании, подписано още през 2012 г.

Защо Toyota Supra е японец с германско сърце?

В Toyotа обаче ще могат да настроят всичко по свой вкус. С тази задача се заема главният тест-пилот на компания Хервиг Даенънс – белгиец, който е изучил занаята от покойния вече Хирому Нарусе. Легендарният японец е считан за гуруто на тест-пилотите, като задава стандартите в професията. Именно той прави настройките на един от най-забележителните спортни автомобили в историята - Lexus LFA.

Впрочем, сериозна роля за настройките играе и големият шеф на компанията - Акио Тойода, който редовно тества колата през последните 3 години и дава свои идеи. Според Тада, едва в последните месеци Тойода е започнал да се усмихва, след като тества автомобила, което е доказателство, че нещата започват да се получават.

Интересното е, че в разработка на новата Supra активно участва спортното подразделение на Toyota – Gazoo Racing, което обаче не разполага със собствен двигател за такива автомобили. За модела GT86 се разчита на 4-цилиндров „боксер” от Subaru, но според Тада, който е и главен инженер на Gazoo Racing, нещата скоро ще се променят.

Защо Toyota Supra е японец с германско сърце?

„Gazoo Racing в момента разработва няколко спортни двигателя”, обяснява инженерът, като не дава подробности дали те са електрифицирани или са нови версии на вече съществуващи мотори на Toyota. Все пак Тада признава, че електрификацията играе важна роля в плановете на компанията.

Знае се още, че възродената Toyota Supra ще получи 4 адаптивни амортисьора още в базовия си вариант. Това автоматично ще снижи окачването на автомобила със 7 мм, което ще го направи още по-стабилен на пътя. Купето ще има и активен заден диференциал, като това ще подобри сцеплението.

Снимки: Toyota

Тагове: Toyota BMW Z4 supra
0 от 500
  • #11
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Stef Soichiro ( преди 5 години )
    Ше караме NSX и ша са опрай работата...
  • #10
    22 rate up comment 9 rate down comment
    thebrainless ( преди 5 години )
    Съмнявам се, че точно тази кола ще се превърне в легенда, така както го направи старата Supra. Не ми се коментира мнение като "Жълтите никога не са можели да правят спортни коли.", защото има достатъчно много модели, които казват точно обратното и показват ниската обща култура на изказващите подобно мнение. Ако човек е достатъчно запален по автомобилите, не може да твърди подобни простотии. Ако е просто пубер с малък житейски опит, по-добре да се чете повече и да си мълчи.
  • #9
    11 rate up comment 12 rate down comment
    2втек ( преди 5 години )
    Мисля си, че ще изгубят доста фенове на Супрата именно заради двигателя на БМВ, особено ако почне да създава технически проблеми
  • #8
    14 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 5 години )
    Защото Тойота не и пука за спорните автомобили, тойота иска да ти продава коли за ходене до магазина.
  • #7
    11 rate up comment 9 rate down comment
    do dolnia ( преди 5 години )
    кво ти пука - прави си cвирки на магистралата и си cвриркай - няя ко да стани!
  • #6
    21 rate up comment 38 rate down comment
    Оризарина ( преди 5 години )
    Жълтите никога не са можели да правят спортни коли. Тази позорна кола го доказва
  • #5
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Иво ( преди 5 години )
    HHH, прав си. Но, LC е бижу, а супрата е тунинг "играчка", която с относителна лекота ставаше на стероиди, дори в гаражни условия. :)
  • #4
    23 rate up comment 16 rate down comment
    HHH ( преди 5 години )
    Истинския наследник на Supra е Lexus LC 500!Наистина уникален автомобил, изцяло разработен и произведен в Япония. Спечели няколко награди за дизайн. Има и слухове че подготвят да пуснат и по мощна версия LC F със над 600 коня. А тази нова "Supra" е просто едно маскирано BMW Z4! Бюджетен вариант за по бедните които не могат да си позволят истинската машина.
  • #3
    14 rate up comment 7 rate down comment
    .................... ( преди 5 години )
    Добра е !!!
  • #2
    34 rate up comment 10 rate down comment
    dqw ( преди 5 години )
    Много фенове на старите японски бегачки хейтят тази колаборация между Тойота и БМВ, но аз мисля, че се е получила брутална кола!