Toyota Celica се появява на бял свят през есента на 1970 година. Моделът се превръща в голям хит и особено ценен спортен автомобил, като зад гърба си има и солидни спортни успехи, най-значимите от които може би са двете шампионски титли от Световния рали шампионат.
Toyota прекрати производството на Celica през 2006 година. Оттогава постоянно се появяват слухове, че предстои възраждане на модела, било като нов спортен автомобил или като кросоувър, подобно на други марки. Но такова нещо така и не се случи.
След като японците възстановиха производството на друг техен спортен модел - Supra, в партньорство с BMW, предсказанията, че Celica също може да види нов живот отново заляха интернет и дори автомобилните медии. За момента от японския производител не обелват и дума по темата. Така, докато чакаме информация за това, дали легендарният спортист ще има бъдеще или не, нека направим кратка разходка в миналото му, с по няколко думи за всяко едно от седемте му поколения.
Поглед към 7-те поколения на Toyota Celica (ГАЛЕРИЯ):
Второто поколение на модела запазва конфигурацията си като купе и лифтбек, но добавя към тях и кабриолет, наречен Celica Sunchaser. Компановката предноразположен двигател, задно задвижване и независимо окачване е запазена. Механичните скоростни кутии са два типа, и двата с 5 предавки, а автоматичната трансмисия се предлага с 3 или 4 скорости, в зависимост от двигателя.
Гамата двигатели е разширена, като за първи път в Celica се предлага 6-цилиндров агрегат. Той е наличен за версията Celica Supra (XX в Япония), като предлага максимална мощност от 140 к.с. Тази версия пък се превръща по-късно в самостоятелният модел Toyota Supra. Същото нещо се случва и с 4-вратата модификация Celica Camry, която в основата си е Toyota Carina с дизайн в стила на Celica, а по-късно е заменена от преднозадвижваната Toyota Camry.