Toyota Celica се появява на бял свят през есента на 1970 година. Моделът се превръща в голям хит и особено ценен спортен автомобил, като зад гърба си има и солидни спортни успехи, най-значимите от които може би са двете шампионски титли от Световния рали шампионат.
Toyota прекрати производството на Celica през 2006 година. Оттогава постоянно се появяват слухове, че предстои възраждане на модела, било като нов спортен автомобил или като кросоувър, подобно на други марки. Но такова нещо така и не се случи.
След като японците възстановиха производството на друг техен спортен модел - Supra, в партньорство с BMW, предсказанията, че Celica също може да види нов живот отново заляха интернет и дори автомобилните медии. За момента от японския производител не обелват и дума по темата. Така, докато чакаме информация за това, дали легендарният спортист ще има бъдеще или не, нека направим кратка разходка в миналото му, с по няколко думи за всяко едно от седемте му поколения.
Поглед към 7-те поколения на Toyota Celica (ГАЛЕРИЯ):
Успехите в Световния рали-шампионат продължават и с петото поколение на Celica. Именно с него, японците взимат три титли за пилотите и една за конструкторите във WRC между 1992 и 1994 година. Първият триумф идва с титлата на Карлос Сайнц през 1990, който повтаря успеха си и през 1992. През 1993 лидер в шампионата става Юха Канкунен, като Celica печели и титлата при конструкторите.
Що се отнася до "цивилната" версия, тя представя нов, заоблен дизайн, а в Япония се предлага и версия с 4 завиващи колела. Гамата от двигатели - атмосферни и турбинирани се разраства, нараства и мощността в различните агрегати.