fallback

Защо е опасно премахването на катализатора

Собствениците пестят пари, но увреждат сериозно двигателя на автомобила си

Операцията по отстраняването на катализатора от изпускателната система на автомобила е оста разпространена и се приема напълно нормално от повечето собственици. Първоначално, те не си дават сметка, колко опасна е тя, но след това се сблъскват с непредвидени проблеми с двигателя на тяхната машина.

Някои собственици смятат, че катализаторът е напълно излишен, тъй като "краде" от мощността на мотора и затова го премахват. Други го правят от прагматичност - в даден момент той се задръства с продукти, образувани от неправилно изгаряне и се превръща в тапа на изпускателната тръба. Съответно, двигателят отново не може да реализира пълната си мощност.

По правило, малцина прибягват до смяна на катализатора (това се отнася и за случаите, в които той бъде откраднат, тъй като металът му - платина, е доста ценен), а причината обикновено е финансова. Собственикът смята, че не трябва да дава пари и продължава без катализатор. Скоро след това двигателят му започва да харчи масло и дори компютърната диагностика често не показва някакъв проблем.

Някои силови агрегати, най-вече от японски и американски марки, обаче са програмирани да работят оптимално при условията на съпротивление от катализатора на свободното отделяне на газове от горивната камера. Когато това съпротивление изчезне, моторът започва да вкарва масло в изпускателната тръба с повишено темпо.

В подобни случаи специалистите по премахване на катализатора препрограмират електронния блок и залъгват сензора на изпускателната система. Те поставят и изкуствени прегради за изтичащите от двигателя газове, като така създават някаква имитация на катализатор. След време обаче моторът започва да гълта масло, като причината отново е липса на катализатор.

Причината е, че двигатели са снабдени с каталитични преобразуватели, които пречистван изгорелите газове. Техният блок, особено при азиатските автомобили, е разположен в близост но изпускателни колектор на мотора. Старият катализатор има свойството да се разрушава и заради тази конструкция, отделяните частици от него попадат в цилиндрите, където увреждат стените и пръстените на буталата.

Докато двигателят е "задушен" от задръстения катализатор, то се развърта до по ниски обороти. Износването в цилиндрите не е голямо, а загубата на масло е сравнително незабележима. Когато обаче катализаторът изчезне, агрегатът започва да диша и се развърта до червената зона. Абразивното износване на буталата и цилиндрите се ускорява, а маслото бързо попадана в тръбите на изпускателната система.

За да бъде предотвратен сценарий, предизвикан от повреден катализатор, трябва незабавно след неговото премахване да се разглоби главата на блока на цилиндрите, за да се почистят горивната камера и изпускателния тракт. И съответно да се смени маслото, тъй като и в него вероятно е попаднала мръсотия.

fallback
  • #35
    Storm ( преди 3 години )
    Може да се задавил мотора и да хълца, тогава дърпа частици от първия катализатор ,а като подпръдва издухва от втория
  • #34
    sam ( преди 4 години )
    Катализатор(втвърдител) слагам само на кита като китвам за да стегне по бързо!!!
  • #33
    Кардана ( преди 4 години )
    Какво разбиратИ за подземния живот на картофитИ!? На мен като ми махнаха катализатора, почна да ми ч.ка аванса и спря да ми се заключва багажника!!!
  • #32
    Цветелин мартинов ( преди 4 години )
    Немога да разбера кой пише такива велики глупости.!!!
  • #31
    анонимен ( преди 4 години )
    Аха даа...даже почва да гори дърва ипонякога и тапицерията изгаря...Разхода на масло може да се повиши когато е износена цилиндровата група и сегментите,гумичките на клапаните,запушен е клапана на картерните газове или турбокомпресора е повреден.Ей журналистийата много е напред начи...
  • #30
    Анонимен 1488 ( преди 4 години )
    Тази статия не е само ***, а на право олигофренска! Мазилната система на двигателя няма нищо общо с изпускателната система, а също ми е много интересно как като махнеш катализатора, двигателя ще почне да гори масло?
  • #29
    Готин ( преди 4 години )
    Този път ,,избихте рибата,,!На всеки може да се случи да каже някоя глупост но, да поместиш статия пълна с глупости, няма определение за това. Хайде малко да се насочите към реална информация. Почвате да жълтеете.
  • #28
    анонимен ( преди 4 години )
    журналиста е учил за готвач
  • #27
    3015 ( преди 4 години )
    Коя кола как е програмирана да работи на съпротивление в ауспуха? Направена е да има дължина на резониране, за да се получава максимално добро продухване на цилиндъра в момент на отворено състояние на двата клапана, но премахването на катализатора не променя дължината на резонантната линия. Маслената система на двг е затворена и ако от нея попада масло в цилиндъра и от там в генерацията, то катализатора общо няма. Как ще въртиш кола до повече обороти без ремап нямам идея.
  • #26
    Evo ( преди 4 години )
    При попътен вятър карайте на по-високи обороти, защото инак духа в ауспуха и връща потока с всички *** обратно в цилиндрите. Бах ти и глупостите!
fallback
Последни