fallback

Защо е опасно премахването на катализатора

Собствениците пестят пари, но увреждат сериозно двигателя на автомобила си

Операцията по отстраняването на катализатора от изпускателната система на автомобила е оста разпространена и се приема напълно нормално от повечето собственици. Първоначално, те не си дават сметка, колко опасна е тя, но след това се сблъскват с непредвидени проблеми с двигателя на тяхната машина.

Някои собственици смятат, че катализаторът е напълно излишен, тъй като "краде" от мощността на мотора и затова го премахват. Други го правят от прагматичност - в даден момент той се задръства с продукти, образувани от неправилно изгаряне и се превръща в тапа на изпускателната тръба. Съответно, двигателят отново не може да реализира пълната си мощност.

По правило, малцина прибягват до смяна на катализатора (това се отнася и за случаите, в които той бъде откраднат, тъй като металът му - платина, е доста ценен), а причината обикновено е финансова. Собственикът смята, че не трябва да дава пари и продължава без катализатор. Скоро след това двигателят му започва да харчи масло и дори компютърната диагностика често не показва някакъв проблем.

Някои силови агрегати, най-вече от японски и американски марки, обаче са програмирани да работят оптимално при условията на съпротивление от катализатора на свободното отделяне на газове от горивната камера. Когато това съпротивление изчезне, моторът започва да вкарва масло в изпускателната тръба с повишено темпо.

В подобни случаи специалистите по премахване на катализатора препрограмират електронния блок и залъгват сензора на изпускателната система. Те поставят и изкуствени прегради за изтичащите от двигателя газове, като така създават някаква имитация на катализатор. След време обаче моторът започва да гълта масло, като причината отново е липса на катализатор.

Причината е, че двигатели са снабдени с каталитични преобразуватели, които пречистван изгорелите газове. Техният блок, особено при азиатските автомобили, е разположен в близост но изпускателни колектор на мотора. Старият катализатор има свойството да се разрушава и заради тази конструкция, отделяните частици от него попадат в цилиндрите, където увреждат стените и пръстените на буталата.

Докато двигателят е "задушен" от задръстения катализатор, то се развърта до по ниски обороти. Износването в цилиндрите не е голямо, а загубата на масло е сравнително незабележима. Когато обаче катализаторът изчезне, агрегатът започва да диша и се развърта до червената зона. Абразивното износване на буталата и цилиндрите се ускорява, а маслото бързо попадана в тръбите на изпускателната система.

За да бъде предотвратен сценарий, предизвикан от повреден катализатор, трябва незабавно след неговото премахване да се разглоби главата на блока на цилиндрите, за да се почистят горивната камера и изпускателния тракт. И съответно да се смени маслото, тъй като и в него вероятно е попаднала мръсотия.

fallback
  • #15
    Измишльотини 4 ( преди 4 години )
    Когато се запуши Катализатор, обичайно връща налягане към двигателя и ако се запуши Кюлера, може да повреди Турбото, което поврежда двигателя и Кръгът се затваря, а ремонтът е безмислен...Японският дизел е пословичен, но някои си го обичат, но и БМВ се издъниха с дизелите си, нищо че от последните си дизели, внедряваха в японки и японките отново не сполучиха с тях, като този път проблемите определено бяха в изпускателната система, която връщаше пари на антифриз към двигателя, при затваряне на.
  • #14
    Измишльотини ( преди 4 години )
    ...След почистване, двигателят стартира, сменя се ЕГР вентил, дюзи, масло и т.н., но при запушване на катализатор, схемата е същата, защото това става последно, при непроблематичен двигател, което означава, че предхождащите системи са вече позадънени до лимита си, и гърми първо катализатор(самопочистващ се), който впоследствие създава проблеми и на двигателя, но най-вече, заради задънения Кюлер и блокирания ЕГР вентил, Филт.за фини ч. - препоръчвам профилактичен преглед на ЕГР вентил на 50 000км
  • #13
    Измишльотини 2 ( преди 4 години )
    ..., но прави впечатление, че филтърът за фините частици лесно се запушва, а той е с автоматично почистване, при определени параметри, същото се отнася и за катализатора, който е самопочистващ се, но за това трябват дълги магистрали.Махнете ли катализатора и двигателят е стар, трябва да се изчистят фините изпускателни тръби на кюлера(охлаждащия блок за изгорели газове, преди ЕГР вентил), защото няма начин да не ви блокират работата на двигателя, като изключат електрониката.
  • #12
    Измишльотини 1 ( преди 4 години )
    Обяснявам за японски дизел:Когато дигателят се скапва, обичайно е от турбото на колата, защото примерно не работи добре или е с твърде високи параметри(предозирано). Като следствие дивгателят започва да консумира повече масло, и се виждат нагари по ЕГР вентила - сменя се на 100 000км(при перфектен двигател). Когато ЕГР вентила задържа, тогава вече има проблем с изгорелите газове и съответно се задръстват и изпускателните тръби, а двигателят вероятно е на път да се предаде, но прави впечатление
  • #11
    Разбирач ( преди 4 години )
    Пълна щуротия
  • #10
    Гост ( преди 4 години )
    Катализатора е пална заплаха за мотора махаитего при парва вазможност
  • #9
    Нафърфорий до #7 ( преди 4 години )
    Аве ***, ти наясно ли си колко още ешелона с бежанци има да изгледа тъпият Ханс докато се приближи и на оръдеен изстрел до японското качество...я оди до ГоУфо, че пак тече, забрави ли...
  • #8
    Фиката ( преди 4 години )
    Катализатора и въобще екологията са въпроси, които не са за нашето общество. Дай на българина евтина дизеларка да пуши и хвърля рак във въздуха всеки път като подаде газ, а в същото време да обяснява как от катализатори няма нужда, а еконормите са обект на световна конспирация. Карайте си подобията на коли и се гордейте как сте "надхитрили" системата, махайки си катализаторите
  • #7
    Радо 555 ( преди 4 години )
    Искат да слагате катализатори. Ония горе ги вкараха и сега не могат да си ги продават
  • #6
    Поуката ( преди 4 години )
    Без американски и японски бараки. Изкарват по 200-300 000 км и като им махнеш катализатора се скапват. Карайте си немско и да ви е мирна главата.
fallback
Последни