fallback

Защо е опасно премахването на катализатора

Собствениците пестят пари, но увреждат сериозно двигателя на автомобила си

Операцията по отстраняването на катализатора от изпускателната система на автомобила е оста разпространена и се приема напълно нормално от повечето собственици. Първоначално, те не си дават сметка, колко опасна е тя, но след това се сблъскват с непредвидени проблеми с двигателя на тяхната машина.

Някои собственици смятат, че катализаторът е напълно излишен, тъй като "краде" от мощността на мотора и затова го премахват. Други го правят от прагматичност - в даден момент той се задръства с продукти, образувани от неправилно изгаряне и се превръща в тапа на изпускателната тръба. Съответно, двигателят отново не може да реализира пълната си мощност.

По правило, малцина прибягват до смяна на катализатора (това се отнася и за случаите, в които той бъде откраднат, тъй като металът му - платина, е доста ценен), а причината обикновено е финансова. Собственикът смята, че не трябва да дава пари и продължава без катализатор. Скоро след това двигателят му започва да харчи масло и дори компютърната диагностика често не показва някакъв проблем.

Някои силови агрегати, най-вече от японски и американски марки, обаче са програмирани да работят оптимално при условията на съпротивление от катализатора на свободното отделяне на газове от горивната камера. Когато това съпротивление изчезне, моторът започва да вкарва масло в изпускателната тръба с повишено темпо.

В подобни случаи специалистите по премахване на катализатора препрограмират електронния блок и залъгват сензора на изпускателната система. Те поставят и изкуствени прегради за изтичащите от двигателя газове, като така създават някаква имитация на катализатор. След време обаче моторът започва да гълта масло, като причината отново е липса на катализатор.

Причината е, че двигатели са снабдени с каталитични преобразуватели, които пречистван изгорелите газове. Техният блок, особено при азиатските автомобили, е разположен в близост но изпускателни колектор на мотора. Старият катализатор има свойството да се разрушава и заради тази конструкция, отделяните частици от него попадат в цилиндрите, където увреждат стените и пръстените на буталата.

Докато двигателят е "задушен" от задръстения катализатор, то се развърта до по ниски обороти. Износването в цилиндрите не е голямо, а загубата на масло е сравнително незабележима. Когато обаче катализаторът изчезне, агрегатът започва да диша и се развърта до червената зона. Абразивното износване на буталата и цилиндрите се ускорява, а маслото бързо попадана в тръбите на изпускателната система.

За да бъде предотвратен сценарий, предизвикан от повреден катализатор, трябва незабавно след неговото премахване да се разглоби главата на блока на цилиндрите, за да се почистят горивната камера и изпускателния тракт. И съответно да се смени маслото, тъй като и в него вероятно е попаднала мръсотия.

fallback
  • #25
    Специалист ( преди 4 години )
    МАХАШ КАТАЛИЗАТОРА И НАПЪЛВАШ АУСПУХА С МОНТАЖНА ПЯНА
  • #24
    ogog ( преди 4 години )
    *** неграмотната статия
  • #23
    Циганин ( преди 4 години )
    ТОЗ МНОГО *** БЕ БАТЕ.... ИЧ ГО НЯМА.
  • #22
    Кочо ( преди 4 години )
    Очаквам включване на Сашо Фашиста(Нереза) от СДС-то.Да знаете пък той какво може да се изсе.е по този въпрос.
  • #21
    Бай Иван ( преди 4 години )
    Този Петър Захариев голям *** ще излезе. Такива глупости не бях чел скоро!!!
  • #20
    Просто фен ( преди 4 години )
    Много ми хареса това , че когато започне да изгаря стария катализатор , от него можело да попаднат , частици чак в цилиндрите , май пича който е написал статията е пропуснал часът по физика
  • #19
    Гостилничаря ( преди 4 години )
    Ало, голфера, и според теб по каква причина избягахме при японците!? Що си мислиш, че не са ни белели главите с немските кочини, а!? Особено пък Бе ЕН Ве е абсолютен ***, по 3 пъти сменят двигател на Х5-ца гаранционно, а след това......!? Съвременната седмица е абсолютен трошляк, някаква изтормозена сянка на едновремешните им модели.... За ВАГ-иналните изобщо няма да коментирам.....
  • #18
    Златеви неволи, без ( преди 4 години )
    Скапаните горива в БГ, паркират катализатора на максимум 160 000 км, ако колата е карана от нова в БГ, а изводите са за вас, защо колата ви бута масло...Имаше една година, в която една японска марка имаше огромен брой дефектирали дизели в БГ, а две години по-късно излезна аферата с корабното гориво(мазут), което е било до 40% от микса..., а двигателите гърмяха, като пуканки..., дори успяваха да ги миксират и с вода, и собствениците на японск. и други дизели си ги грееха на закрито зада запалят
  • #17
    Измишльотини 6 ( преди 4 години )
    Без катализатор с над 100 000 км, и никакъв проблем, но вредата си е за вас, и за заобикалящите ви, а коя японка не харчи масло, освен бензиновите...Има сонди,има ЕГР вентили, дюзи на двигател, кюлер и куп други елементи и като ви гръмне катализатор, означава, че сте сериозен пациент, който ще бърка дълбоко в джоба, докато накрая се откаже, да се прави на гъзар с голям стар таралясник...Всичко си има цена, но кола за над 200 000 км се купува само бензинова и те също харчат масло над тези кил
  • #16
    Измишльотини 5 ( преди 4 години )
    Турбото на японките държи до около 200 000км, а след това е късмет, някои се предават на 300 000, редом с двигателите...За смяна на Турбо не се чака, а се сменя при първите симптоми с проблематика(диагностицирана). Някои го рестартират, но това важи за нови автомобили, а при старите си му е време. Смяната на Турбото навреме пази двигателя, иначе двигателят може да се скапе за около 10 000 км, и да, двигателят консумира масло и гърми цялата изпускателна система...Ремонтирайте, ако си нямате р
fallback
Последни