Никой не може да се противопостави на хода на времето - най-малко автомобилите. Дори един успешен модел има твърде ограничен живот: 3-4 години до фейслифта, после максимум още две, и идва време за ново поколение. Но има и изключения - коли, които се задържат на пазара доста над обичайния цикъл, и въпреки козметичните промени си остават по същество еднакви.
Индийският Hindustan Ambassador, по същество лиценз на Morris Oxford, е от най-дълго произвежданите модели в историята - от 1958 до 2014, с минимални промени. Пред него е единствено първата генерация на VW Beetle, правена между 1938 и 2003
Такъв бе случаят с VW Golf VII, който оцеля на пазара повече от седем години, преди най-после да бъде заменен от новата генерация през 2020. Първото поколение на Rolls-Royce Ghost издържа 11, преди идването на смяната тази есен. Phantom VII се задържа цели 14. VW Beetle и Hindustan Ambassador бяха рекордьори, но също се предадоха.
Има обаче и модели, които още удържат фронта - и вече отброяват възрастта си в десетилетия. В долната класация попадат само модели с повече или по-малко глобално присъствие.
10-те най-стари модела все още в продажба (ГАЛЕРИЯ):
Ако през година-две четете в медиите тестове на "новия" GT-R, не се подвеждайте - това просто е японският начин на обновяване на моделите. Ежегодните дребни корекции обаче не променят същността на този автомобил, която си е същата като през 2007, при първата му поява. Междувременно Porsche смени цели три поколения на 911 Turbo. А сега коронавирусът и кризата в Nissan отложиха следващия GT-R с поне още две години.