Никой не може да се противопостави на хода на времето - най-малко автомобилите. Дори един успешен модел има твърде ограничен живот: 3-4 години до фейслифта, после максимум още две, и идва време за ново поколение. Но има и изключения - коли, които се задържат на пазара доста над обичайния цикъл, и въпреки козметичните промени си остават по същество еднакви.
Индийският Hindustan Ambassador, по същество лиценз на Morris Oxford, е от най-дълго произвежданите модели в историята - от 1958 до 2014, с минимални промени. Пред него е единствено първата генерация на VW Beetle, правена между 1938 и 2003
Такъв бе случаят с VW Golf VII, който оцеля на пазара повече от седем години, преди най-после да бъде заменен от новата генерация през 2020. Първото поколение на Rolls-Royce Ghost издържа 11, преди идването на смяната тази есен. Phantom VII се задържа цели 14. VW Beetle и Hindustan Ambassador бяха рекордьори, но също се предадоха.
Има обаче и модели, които още удържат фронта - и вече отброяват възрастта си в десетилетия. В долната класация попадат само модели с повече или по-малко глобално присъствие.
10-те най-стари модела все още в продажба (ГАЛЕРИЯ):
През 2008 - годината, в която Барак Обама бе избран за президент, Юсеин Болт счупи световния рекорд, а Люис Хамилтън спечели първата си титла - в Америка се прероди иконата Challenger. Първоначално обновеният muscle car имаше 6.1-литров V8 с 425 коня и това изглеждаше наистина внушително. За годините оттогава този Dodge получи какви ли не версии, и спокойно прескочи 800-те коня. Но иначе си остава същата кола.