Никой не може да се противопостави на хода на времето - най-малко автомобилите. Дори един успешен модел има твърде ограничен живот: 3-4 години до фейслифта, после максимум още две, и идва време за ново поколение. Но има и изключения - коли, които се задържат на пазара доста над обичайния цикъл, и въпреки козметичните промени си остават по същество еднакви.
Индийският Hindustan Ambassador, по същество лиценз на Morris Oxford, е от най-дълго произвежданите модели в историята - от 1958 до 2014, с минимални промени. Пред него е единствено първата генерация на VW Beetle, правена между 1938 и 2003
Такъв бе случаят с VW Golf VII, който оцеля на пазара повече от седем години, преди най-после да бъде заменен от новата генерация през 2020. Първото поколение на Rolls-Royce Ghost издържа 11, преди идването на смяната тази есен. Phantom VII се задържа цели 14. VW Beetle и Hindustan Ambassador бяха рекордьори, но също се предадоха.
Има обаче и модели, които още удържат фронта - и вече отброяват възрастта си в десетилетия. В долната класация попадат само модели с повече или по-малко глобално присъствие.
10-те най-стари модела все още в продажба (ГАЛЕРИЯ):
Дебютирало на пазара през септември 2007, поколението J200 на Land Cruiser си остава без съществена промяна и днес. Претърпя няколко фейслифта, разбира се, но освен да направят предната решетка по-внушителна и да добавят модерна мултимедия, те не измениха нищо съществено. Промени се обаче пазарът - днес търсенето на високопроходими комфортни машини се свежда само до хората, на които те наистина им трябват. Останалите искат "спортни" SUV купета, така че бъдещето на Land Cruiser е обвито в мъгла.